فیس بوک، خوب، بد، زشت

فیس بوک اردوگاهی است با مزیت های بسیار اندک که خسارات فراوانی برای کاربرانش به همراه دارد و عملاً از کاربران خود سوءاستفاده می کند.

به گزارش افکارنیوز ،  وقتی اینترنت وارد زندگی ایرانی ها شد (۱) ، کمتر کسی فکر می کرد روزی و روزگاری برسد که عموم مردم از بچه مدرسه ای ها گرفته تا خود پدربزرگ هایی که تازگی وارد دوره بازنشستگی شده اند، برای سرگرمی یا گذراندن وقت یا هر انگیزه دیگری با گوشی های هوشمندشان که نهایتاً چندصدگرم بیشتر وزن ندارد، وارد دنیایی مجازی و سراسر حرف وحدیث شوند.

فیس بوک دقیقاً چیست؟

فیس بوک (Facebook) یک سایت اینترنتی با رویکرد اجتماعی است. جوانی یهودی  با نام مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)   به عنوان مالک و ابداع کننده این سایت معرفی شده است. (۲)

در حال حاضر ادعا می شود که نزدیک به یک هفتم مردم جهان عضو شبکه اجتماعی «فیس بوک» هستند یعنی رقمی نزدیک به یک میلیارد کاربر! با این شرایط اگر «فیس بوک» را یک کشور فرض کنیم، پس از چین و هند، این شبکه اجتماعی، سومین کشوردنیاست! (۳)

البته کمتر به این نکته در رسانه ها اشاره می شود که «فیس بوک» روی انگشت رژیم اشغالگر قدس می چرخد و «زاکربرگ» عامل رژیم غیر قانونی صهیونیستی است. عکسهایی که از «مارک زاکربرگ»   وجود دارد، تعلق خاطر وی به آرمان صهیونیسم را اثبات و البته شائبه ماسونی بودن آن را شدیداً تقویت می کند.

جالب است بدانیم که در فهرست ۱۰ صهیونیست تأثیرگذار جهان، نام «مارک زاکربرگ» در رده اول قرار دارد و پس از او بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رده دوم است و البته «شرلی سندبرگ» مدیر اجرایی شبکه اجتماعی فیس بوک نیز، سومین صهیونیست تأثیرگذار جهان نام گرفته است! (۴)

دقیقاً به همین دلیل است که بعضی مدعی می شوند «فیس بوک» به طور تمام عیار، متعلق به صهیونیسم جهانی است. هرچند این اشخاص ممکن است  به دلیل بیان این حرف از سوی بعضی افراد به «افراطی گری» متهم شوند اما حقیقت این امر غیرقابل انکار است.

بدیهی است که همه ابزارهای صهیونیسم جهانی برای ایجاد مقدمات سیطره صهیونیست ها بر کل جهان، طراحی و ساخته می شود و دقیقاً از همین روست که باید در برخورد با «فیس بوک» ، کاملاً هوشیارانه عمل کرد.

عضویت آسان در «فیس بوک»

گفته می شود «مارک زاکربرگ» سایت «فیس بوک» را در اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۴ آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی مخصوص دانشجویان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن و به سرعت مورد توجه همگانی قرار گرفت و تا هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند و یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده، وسیع و با نفوذ و تأثیر گذار ایجاد کردند.

هم اکنون «فیس بوک» تشکیلات اداری مجهزی، شامل ۷ ساختمان در پالوآلتو و صدها نفر کارمند دارد و «زاکربرگ» آن را یک اردوگاه شهری می نامد!

برای عضویت در این اردوگاه شهری کافیست وارد سایت شده و بخشی از اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. سپس یک ایمیل برایتان ارسال می شود و… اکنون عضو اردوگاه شهری تأثیرگذارترین صهیونیست جهان هستید!

فیس بوک «خوب»

این شبکه اجتماعی همچون سایر پدیده های بشری می تواند صاحب جنبه های مثبت و منفی باشد. در این بین مدافعان استفاده از فیس بوک که عموماً بیشترین انتقادات را به فیلترینگ اعمال شده بر آن مطرح می کنند، غیرقابل هک و یا به بیان بهتر، غیرقابل نفوذ بودن این شبکه و در نتیجه دست نخورده ماندن اطلاعات شخصی افراد در آن را از نکات مثبت این شبکه اعلام می کنند حال آنکه بارها از سوی افراد مختلف و مشهور ایرانی، رسماً و علناً اعلام شده است که صفحه آنها هک شده است.

از سوی دیگر ارائه مشخصات و اطلاعات افراد به دولت های غربی خصوصاً آمریکا نیز از معضلات پیش روی کاربران «فیس بوک» است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات