سردار احمدی مقدم در جمع خبرنگاران:

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تدوین و ابلاغ آیین نامه تأسیس و راه اندازی پلیس افتخاری توسط ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امکان پیشنهاد زمان و مکان اعزام به خدمت توسط مشمولان خدمت سربازی به وجود آمده است.

به گزارش افکارنیوز ، سردار اسماعیل احمدی مقدم عصر امروز در حاشیه همایش رؤسای کلانتری ها و فرماندهان پاسگاه های انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: مشمولان خدمت سربازی یک سال بعد از فارغ التحصیل شدن می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰، اولویت مناطق و زمان پیشنهادی برای اعزام به خدمت را اعلام کنند.

وی افزود: این طرح از امسال توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا پیگیری و اجرایی می شود.

احمدی مقدم وی مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر را اولویت مهم این نیروی در سال جاری اعلام کرد و گفت: طی سال های گذشته در خراسان رضوی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

به گفته وی، اعتبار انسداد مرزها در سال گذشته حدود یک چهارم سال قبل از آن بود که این میزان اعتبار در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به شهادت تعدادی از مرزبانان در منطقه سراوان اشاره کرد و گفت: در همین راستا جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور وزیر کشور در زاهدان تشکیل و راه های افزایش امنیت در این مناطق و حتی انسداد مرز مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته سردار احمدی مقدم، این اقدام سبب تغییر مسیر قاچاق به داخل کشور می شود که البته نیروی انتظامی در سایر مرزها نیز با این پدیده برخورد می کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به معضل بدحجابی در جامعه، بر اتخاذ اقدامات فرهنگی تأکید کرد و گفت: هر کدام از مسئولان و نهادها در این زمینه وظایف مشخص و تعریف شده دارند که باید به آنها عمل کنند.

وی تصریح کرد: ما در برخورد با این پدیده به وظیفه خود عمل می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه خبر از تشکیل پلیس افتخاری داد و گفت: آیین نامه مربوطه در این زمینه توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده که در آینده شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

وی افزایش مشارکت مردم در امنیت و انضباط اجتماعی را از جمله اهداف ایجاد این پلیس ذکر کرد و گفت: اولویت در این زمینه با بخش های فرهنگی و آموزشی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات