درپی مفقود شدن دو استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در کوه کلاه قاضی نیروهای امدادی هلال احمر استان اصفهان پس از ۱۳ ساعت تلاش بی وقفه آنها را نجات دادند.

به گزارش افکارنیوز ، معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: دو استاد دانشگاه که در کوههای کلاه قاضی مفقود شده بودند با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر استان نجات یافتند.

حیدرعلی خانبازی با بیان این خبر تشریح کرد: دو کوهنورد که از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بودند روز پنجشنبه ۳۰ آبانماه در رشته کوههای کلاه قاضی واقع در جنوب شهر اصفهان در حال کوه گشت بودند که به علت تغییر شرایط جوی و بارندگی و مه آلود شدن هوا مسیر خود را گم می کنند و در آن منطقه مفقود می شوند.

وی افزود: این حادثه ساعت ۲۳: ۲۰ روز پنجشنبه به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان اصفهان توسط خانواده هایشان اعلام گردید و متاسفانه ارتباط تلفنی نامبردگان نیز به علت عدم پوشش مخابراتی قطع بود.

خانبازی تصریح کرد: بلافاصله تیم های جستجو و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان، مبارکه و شهرضا به استعداد ۳۶نفر نجاتگر، دو دستگاه آمبولانس و ۶ دستگاه خودروی وانت کمک دار عملیات جستجو را شروع کردند که به علت بارندگی و مه شدید عملیات با دشواری ادامه یافت تا اینکه ساعت ۵: ۳۰ صبح روز جمعه با تغییر مکان افراد گم شده، اپراتورمرکز کنترل عملیات موفق به تماس با آنها شد و محل آنها را پیدا کرده و با بیان توصیه های ایمنی به کوهنوردان، تیم های امدادی به سمت آنها هدایت شدند.

وی ادامه داد: کوهنوردان از سردی هوا و گرسنگی رنج می بردند که با توجه به این موضوع عملیات نجات ساعت ۹ صبح با ورود بالگرد هلال احمر تسریع یافت و نجاتگران به حادثه دیدگان دسترسی یافتند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطر نشان کرد: در پایان راس ساعت ۱۲: ۳۰ جمعه با انتقال افراد به پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و پذیرایی از افراد حادثه دیده وضعیت عمومی آنان تثبیت و عملیات پایان یافت.

وی به کوهنوردان و گردشگران توصیه نمود حتما تجهیزات ایمنی و لباس گرم و غذا همراه خود داشته باشند و قبل از کوه گشت وضعیت جوی و نقشه منطقه را کاملا بررسی نمایند و در مواقع بارندگی از صعود به کوه جلوگیری کنند و از راهنماهای مطلع و فنی استفاده کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات