رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و روزنامه های کثیرالانتشار از سرمایه گذاران کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ عرفانی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت سه شهروند مشهدی مبنی بر کلاهبرداری از آنها به مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: هر سه شاکی به یک روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند و در اظهارات اولیه خود بیان داشتند که از طریق آگهی در جراید و فضای مجازی که در آن جذب سرمایه گذار را تبلیغ می کرد با فعالیت شرکت آشنا شده اند.

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی تصریح کرد: کارشناسان با بررسی های بیشتر سرنخ هایی بدست آوردند که در این رابطه مکان این شرکت سرمایه گذاری را پیدا و توانستند با هماهنگی مقام قضایی طی عملیاتی متهم اصلی و عوامل کلاهبردار را دستگیر کنند.

عرفانی درباره شگرد کلاهبرداران گفت: این کلاهبرداران که علاوه بر تبلیغ در جراید، تبلیغات گسترده ای در اینترنت به راه انداخته بودند و از سرمایه گذاران در شرکت درخواست می کردند که به حساب خود از طریق کامپیوترهای موجود در شرکت وارد شده و بدین ترتیب بدور از چشم صاحب حساب، تمام موجودی حساب افراد را خالی می کردند.

وی افزود: این در حالی بود که سرمایه گذار با خیال آسوده گمان می کرد حسابش دست نخورده باقی مانده و سود پول موجود در حساب خود را دریافت می کند، کلاهبردار تمام موجودی حساب را تخلیه و برای رد گم کنی خود وجوه سرقتی را پس از چند گردش حساب از طریق خرید اینترنتی کالا یا شارژهای تلفن همراه برداشت می کرد.

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه سه نفر در این رابطه دستگیر شدند به شهروندان هشدارداد: عده ای از افراد کلاهبردار و سودجو با ایجاد حس طمع در شهروندان و همچنین وعده های پولدارشدن آسان و یک شبه سعی در اغفال آنها دارند که جلوگیری از این امر مستلزم افزایش آگاهی و دانش شهروندان است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات