رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در عمره سال جاری حداقل قیمت ها یک میلیون و ۷۰۰ هزار و حداکثر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

به گزارش افکارنیوز ، سعید اوحدی در نشست خبری که امروز در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد با اشاره به کاهش قیمت های عمره سال جاری گفت: هر سال ۳ دوره اعزامی به عمره مفرده وجود دارد دوره اعزام هادی در ماه های عادی سال، دوره ماه رجب، شعبان و رمضان که در این دوره قیمت ها در عربستان افزایش پیدا می کند و دوره اعزامی رمضان و اعزام های ویژه نوروز که قیمت ها در این دوره اعزام ها نیز بر اساس درجه بندی هتل ها متفاوت می کند.

وی ادامه داد: در موسم عمره سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰،۳۶ درصد افزایش قیمت داشتیم اما خوشبختانه در سال جاری ۱۵.۶ درصد قیمت ها کاهش پیدا کرده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در دوره اعزامی رجب، شعبان و رمضان امسال به طور متوسط ۱۱.۴ درصد قیمت ها کاهش پیدا کرده است و کاهش قیمت ها در ایام نوروز نیز به همین ترتیب می باشد.

وی افزود: در ماه های رجب، شعبان و رمضان سال گذشته ۳۳ درصد افزایش قیمت داشتیم که خوشبختانه امسال این اتفاق صورت نگرفت.

اوحدی خاطرنشان کرد: سال گذشته حداقل قیمت ها ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار تومان بوده است و بالاترین قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود اما امسال با توجه به صرفه جویی ها و کاهش هزینه های انجام شده حداقل قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و حداکثر قیمت ها ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می باشد.

وی افزود: در گروه های قیمتی که با پرواز صعودی انجام می شود در مجموع ۱۰ درصد قیمت ها کاهش پیدا کرده است.

* صرفه جویی ۶۰ میلیون دلاری در موسم حج امسال


رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: ۲۵ درصد مسکن عمره و حج به دلیل مشکلاتی که داشتند از گردونه خدمتگزاری خارج شده اند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۶ میلیون دلار در حوزه مسکن عمره صرفه جویی شده است و در مجموع کل صرفه جویی ها و هزینه های کاهش پیدا کرده ۶۰ میلیون دلار برآورد می شود که موفقیت بزرگی به حساب می آید.

* رشد ۶۳ درصدی ظرفیت عمره نسبت به سال گذشته


اوحدی در خصوص ظرفیت عمره سال جاری گفت: در موسم حج بحث افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی ظرفیت عمره با وزیر حج عربستان مطرح کردیم که خوشبختانه با این موضوع موافقت شد.

وی ادامه داد: امروز می توانیم اعلام کنیم که در حدود ۶۰ تا ۶۳ درصد ظرفیت عمره در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می کند.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم افزایش ظرفیت را محقق کنیم باید دوره زمان عمره را کوتاه می کردیم که از ۱۲ روز به ۱۰ روز کاهش دادیم.

* اعزام های عمره از ۱۵ ماه صفر آغاز می شود


رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص ثبت نام های عمره گفت: از روز چهارشنبه ۶ آذرماه ثبت نام ها از ۱۸ استان از طریق جراید کثیر الانتشار به مدت یک هفته آغاز می شود.

وی ادامه داد: پنج شنبه ۷ آذر ۱۰ استان دیگر و روز جمعه ۸ آذر ثبت نام در استان های تهران، قم، قزوین و البرز آغاز می شود.

اوحدی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ها به گونه ای است که اعزام ها از ۱۵ ماه صفر آغاز شود و امیدوار هستیم سیستم ویژه الکترونیکی عربستان از اول ماه سفر باز شود که اگر این اتفاق بیفتد برنامه عمره ما نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ روز زودتر انجام می شود.

* افرادی که توانایی اعزام به عمره را ندارند می توانند فیش خود را واگذار کنند


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا سال گذشته انتقال فیش در عمره ممنوع بود و انتقال ها تنها در دایره بستگان سببی و نسبی صورت می گرفت.

اوحدی افزود: امسال توانستیم این مشکل را حل کنیم و با تشکیل کمیته هایی در استان های مختلف به ریاست رئیس سازمان حج و زیارت هر استان افرادی که توانایی اعزام به عمره را به هر دلیلی نداشته باشند می توانند با مراجعه به کمیته های مزبور برای انتقال فیش خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: برای اعزام امسال اولویت یک تا ۳۰۰ را اعلام کرده ایم که برداشت ما این است این ظرفیت به طور کامل پر نشود و به طور مرتب ظرفیت ها را بررسی می کنیم تا در صورت تکمیل نشدن ظرفیت اولویت های جدید را اعلام کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات