فرمانده ی انتظامی شهرستان دهلران هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت طلافروشی ها را بیان کرد.

به گزارش افکارنیوز ، سرگرد «سعید عالی پور» اظهار کرد: طلافروشان باید علاوه بر قفل های کتابی بر روی درب های ورودی از قفل و سوییچ مخفی برای پلمب مغازه ی طلافروشی نیز استفاده کنند و در مواقع تعطیل کردن مغازه حتماً طلا و جواهرات از داخل ویترین جمع آوری و در گاو صندوق قرار بدهند و بهتر است گاو صندوق در مغازه طوری جاسازی شود که قابل رویت نباشد.

وی با بیان این که بهتر است طلافروشان از گاوصندو ق های بالای یک تن استفاده کنند، ادامه داد: باید فعالان این صنف تا حصول کامل از صداقت و امانت داری شاگردان و کارگران از تحویل دادن کلید به آنها خودداری و از خرید هر گونه اموال اشیاء و جواهرات بدون فاکتور خرید از افراد ناشناس و افراد نابالغ به شدت اجتناب کرده و در صورت مشاهده مراتب را به پلیس ۱۱۰ یا کلانتری مرکزی اطلاع دهند.

فرمانده ی انتظامی شهرستان دهلران با اشاره به این که در زمان قطع برق مراقبت های لازم را در خصوص پیشگیری از سرقت باید انجام شود، گفت: ممکن است افرادی برای جلب نظر در جلو مغازه شما اقدام به نزاع ساختگی و از این فرصت برای دستبرد به مغازه استفاده کنند.

وی نصب دوربین مداربسته را الزامی دانست و افزود: طوری باید دوربین نصب شود که چهره ی افراد مراجعه کننده به وضوح قابل تشخیص بوده و برای بازدارندگی صفحه ی مانیتور نیز در رؤیت مراجعه کنندگان قرار گیرد و تصاویر ضبط شده نیز با خرید و نصب دستگاه مربوطه برای مدت یک ماهه ضبط و نگهداری شوند.

عالی پور ادامه داد: در روی شیشه ها و در معرض دید مراجعه کنندگان برروی کاغذ A۴ نوشته شود این مغازه مجهز به چشم الکترونیکی بوده و با دوربین مداربسته کنترل می شود.

فرمانده ی انتظامی شهرستان دهلران وصل بودن دزدگیر ها به تلفن ۱۱۰، مراقبت از مشتری هایی که تقاضای رؤیت طلا زیاد و گران قیمت را دارند، فروشندگان در هنگام جمع آوری طلاجات درب را قفل و از پذیرش مشتری خودداری کرده و خرید سیستم حفاظت الکترونیکی از شرکت های معتبر و شناخته شده را از دیگر راهکارهای پیشگیری از سرقت طلا در مغازه های مربوطه دانست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات