دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بی اشتهایی از عوارضی به حساب می آید که در دوران بارداری ممکن است برای برخی زنان رخ دهد بنابراین پرهیز از مصرف شیرینی ها و مصرف روغن و موادغذایی چرب روغن دار، ورزش و پیاده روی ملایم توصیه می شود.

به گزارش افکارنیوز ، مرضیه قرائتی با بیان اینکه تدابیر طب سنتی ایران در دوران بارداری و شیردهی ساده، ارزان و در دسترس است، اظهار داشت: بارداری و شیردهی بخش مهمی از زندگی زنان بوده که نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: تمدد و کشیدگی در شکم، عضلات و پشت عارضه ای است که در بارداری به دلیل بخارات، ریاح و سنگینی جنین اتفاق می افتد که باعث بروز ضعف در زنان باردار می شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با اشاره به اینکه کم کردن غذا، مالیدن عضلات پشت، گردن، کتف، بازو و مالیدن روغن گل سرخ به عضلات تمدد و کشیدگی غضلات شکم و پشت را درمان می کند، گفت: معمولاً زنان باردار از افزایش ترشحات دهانه رحم شکایت دارند ولی در بسیاری از موارد منشاء بیماری ندارد.

قرائتی عنوان کرد: بی اشتهایی از دیگر عوارضی است که در دوران بارداری ممکن است برای برخی زنان رخ دهد است که پرهیز از مصرف شیرینی ها، پرهیز از مصرف روغن و موادغذایی چرب روغن دار، ورزش و پیاده روی ملایم توصیه می شود.

وی افزود: اشتها به مواد غیر غذایی فساد شهوت یا پیکا نامیده می شود که دلیل بروز آن تجمع خلط ناصالح در معده و چسبیدن به پرزهای معده است که می توان مویز بی دانه، کشمش و خوردن پسته بو داده نمکی برای رفع آن استفاده کرد البته مصرف کباب جوجه مرغ خانگی برای رفع اشتهای زنان به خاک و گل را از بین ببرد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: انجام تدابیر طب سنتی مانند فصد، حجامت، اسهال و قی در زنان باردار منع شده است و این ممنوعیت مخصوصاً قبل از چهار ماه خصوصاَ در ماه اول و ده روز اول، مخصوصاً هفت روز اول و سه روز اول بعد از بسته شدن نطفه و بعد از هفت ماه است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات