رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: نباید تنها نگاه پلیسی به جریان آلودگی هوا داشت و در حالی که استانداردهای جهانی بدست یورو ۶ می رود استاندارد خودروهای ایران یرو ۲ مانده است.

به گزارش افکارنیوز ، سردار حسین رحیمی با بیان این مطلب افزود: پلیس همواره به تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوا احترام گذاشته و ثابت کرده که می تواند طرح سراسری زوج و فرد را اجرا کند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران تصریح کرد؛ اما متاسفانه جلسات کمیته اضطرار تنها به برخوردهای پلیسی و تعطیلی ختم می شود و این صحیح نیست که جلسات تشکیل شده تنها برخوردهای پلیسی را مصوب کنیم چرا که سایر ارگان های ذیربط نیز باید به وظایف خود عمل کنند و راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا ارائه دهند.

وی افزود: نباید تنها نگاه پلیسی به جریان آلودگی هوا داشته باشیم بلکه سعی کنیم به سمت استانداردهای یر و ۴ و ۵ برویم.

سردار رحیمی در ادامه بیان داشت؛ بحث آلودگی بنزین و گازو ییل را باید سامان دهیم و به سمت استاندارد مطلوب آن برویم، باید بحث حمل و نقل به میزانی توسعه پیدا کند که علاقمندی مردم نیز به این سمت سوق پیدا کند و همچنین به سرعت برای خروج خودروهای فرسوده تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه استاندارد کیفیت خودرو در ایران یورو ۲ باقی مانده در حالی که در اروپا استاندارد یورو ۶ اعمال می شود.

سردار رحیمی خاطر نشان کرد: پلیس باید به عنوان آخرین راه حل و در شرایط بحرانی به کار گرفته شود و باید تمام توجه روی استاندارد سازی متمرکز شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات