کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ایجاد آرامش دارویی در ۱۰۰ روز گذشته در کشور توسط وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، قدردانی کرد.

به گزارش افکارنیوز ، در نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر و معاونان وزارت بهداشت، که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اعضای این کمیسیون از اقدامات انجام گرفته وزارت بهداشت در ۱۰۰ روز گذشته به ویژه بازگرداندن آرامش دارویی به کشور قدردانی کردند.

بر اساس این گزارش در این جلسه بر موارد دیگری از جمله اولویت بهداشت و پیشگیری بر درمان، لزوم واقعی شدن تعرفه های پزشکی، تجمیع بیمه ها در سازمان بیمه سلامت ایرانیان، افزایش سهم نظام سلامت از تولید ناخالص ملی، اصلاح نظام بودجه ریزی و هزینه کرد منابع سلامت، اصلاح الگوی مصرف، ضرورت افزایش منابع نظام سلامت توسط دولت، ضرورت بهره گیری و هدایت بودجه های مالیاتی در این حوزه، خلق منابع حدید، کاهش هزینه ها، اصلاح برنامه های آموزش پزشکی، آسیب شناسی و اجرای پزشک خانواده تأکید کردند.

در این جلسه که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزیر و معاونان و مدیران وزارت بهداشت برگزار شد، دکتر داوود دانش جعفری قائم مقام وزیر و دکتر ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، گزارشی از وضعیت منابع و بودجه های نظام سلامت در سال آینده ارائه کردند.

نشست مشترک مدیران وزارت بهداشت با رئیس رسانه ملی


در نشست مشترک مدیران وزارت بهداشت و صدا و سیما بر تشکیل کمیته مشترک کاری در آینده نزدیک و نقش رسانه ملی در ارتقای سلامت جامعه تاکید شد.

عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در این نشست از تشکیل کمیته مشترک همکاری میان این سازمان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به جایگاه مهم وزارت بهداشت، این نشست را در در راستای اهداف توسعه سلامت و کمک بیشتر به پیشبرد اهداف و برنامه های وزارت بهداشت اعلام کرد.

ضرغامی با اشاره به مسئولیتهای سنگین و تعیین کننده وزارت بهداشت در جلب رضایتمندی مردم و موفقیتهای نظام جمهوری اسلامی از تلاش مسئولان این وزارتخانه قدردانی کرد.

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، نیز در این نشست با قدردانی از همکاری مطلوب صدا و سیما با این وزارتخانه گفت: از آغاز کار دولت در ۱۰۰ روز گذشته تاکنون، شبکه های مختلف صدا و سیما به خوبی برنامه های وزارت بهداشت را پوشش دادند.

هاشمی افزود: گرچه برخی دوستان ما از پخش برخی برنامه های این حوزه در شبکه های صدا و سیما گلایه دارند اما طبعاً نگاه صدا و سیما نمی تواند دولتی و یکسویه باشد.

وزیر بهداشت به مشکلات این وزارتخانه به ویژه در بخش غذا و دارو اشاره کرد و خواستار همکاری صدا و سیما برای ساماندهی و ایجاد آرامش در این حوزه شد.

اعلام آمادگی برای همکاری با صدا و سیما در تولید، پایش و اجرای برنامه های حوزه سلامت در چارچوب کمیته مشترک همکاری های دو دستگاه، لزوم سطح بندی برنامه های حوزه سلامت طبق نیاز گروه های سنی و لزوم ارزیابی اخبار مربوط به اختراعات و کشفیات حوزه پزشکی از مطالب مطرح در گزارش معاونان وزارت بهداشت در این نشست مشترک بود.

لزوم آموزش شیوه صحیح زندگی به مردم در برنامه های پزشکی، تمرکز بر پیشگیری از بیماری ها در این برنامه ها با آموزش تغذیه سالم، ضرورت انعکاس خدمات و دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان، ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور و پیشگیری از افزایش آمار سزارین از دیگر موضوعاتی بود که معاونان وزارت بهداشت در این نشست تبیین کردند.

در این نشست همچنین برخی معاونان سازمان صدا و سیما گزارشی از اقدامات مربوط به برنامه سازی در حوزه بهداشت و سلامت ارایه کردند.

علی دارابی معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفت: علاوه بر شبکه سلامت، روزانه بیش از ۳۰ ساعت برنامه با محتوای بهداشت و سلامت هم در شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود.

وی به وزیر بهداشت پیشنهاد کرد در اجرای برنامه های این وزارتخانه به پیوست رسانه ای آنها به ویژه در حوزه صدا و سیما توجه داشته باشد و از ظرفیت تاثیرگذار آن در این زمینه استفاده کند.

وزیر بهداشت، نقش رسانه ملی را در توانمندسازی مردم در حوزه بهداشت و سلامت و پیشگیری از ابتلا به بیماریها بی نظیر دانست.

بر پایه این گزارش وزیر بهداشت پس از نشست مشترک مسئولان این وزارتخانه و رسانه گفت: امیدوارم همچنان که صدا و سیما در گذشته نیز یاریگر وزارت بهداشت بوده است، در ادامه مسیر نیز به این روند ادامه دهد.

وی افزود: باید بتوانیم از فرصت هایی که رسانه ملی برای اطلاع رسانی و هشدار دادن به مردم به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری ها ایجاد می کند، استفاده کنیم.

هاشمی گفت: بیش از ۷۰ درصد بیماریها غیرواگیر است که فقط با اطلاع رسانی می توان از بخش عمده آن پیشگیری کرد.

وی نقش رسانه ملی را در این عرصه بسیار موثر دانست و افزود: طبق گزارشهایی که در این نشست ارائه شد، هر شبانه روز حدود ۳۰ ساعت برنامه مربوط به حوزه سلامت تهیه و در شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود.

وزیر بهداشت با ابراز رضایت از این نشست گفت: هماهنگی دو دستگاه می تواند برای ارائه پیامهای بهداشتی روزآمد و سنجیده به مردم کمک کند.

وی درباره طرح تشکیل کمیته مشترک همکاریهای این وزارتخانه و رسانه ملی گفت: این پیشنهاد را آقای ضرغامی ارائه کرد که بسیار خوب است و به طور قطع مورد علاقه ماست و مقرر شد جلسه دیگری با حضور رئیس رسانه ملی برگزار شود تا درباره جزئیات تشکیل این کمیته صحبت کنیم.

هاشمی تأکید کرد: تشکیل این کمیته به برنامه سازان در تولید برنامه و به ما در پیشبرد مطلوب سیاست هایمان کمک می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات