رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه گفت: تا پایان امسال ثبت تمام دادخواست های قضایی تهرانی ها به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و این در حالی است که در حال حاضر ۸۰ درصد دادخواست ها الکترونیکی به ثبت می رسند.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام حمید شهریاری رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه در نشست خبری امروز اظهار داشت: خوشبختانه مرحله هشتم و نهم راه اندازی دفاتر الکترونیک از اواخر آبان تا اوایل آذرماه اجرایی شد و مرحله دهم نیز تا دو هفته آینده اجرا می شود.

وی ادامه داد: تا پایان امسال ثبت تمام دادخواست های قضایی تهرانی ها به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و این در حالی است که در حال حاضر ۸۰ درصد دادخواست ها الکترونیکی به ثبت می رسند. درخواست ارجاع پرونده به دیوانعالی کشور نیز به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه با بیان اینکه در فرآیند اعطای تصدی دفاتر خدمات الکترونیک، ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در مصاحبه شرکت کردند گفت: از این تعداد ۲۳ نفر پذیرفته شدند که ۷ نفر آنها رئیس دادگاه بوده و مجوز و پروانه قطعی به آنها واگذار می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح مراقبت الکترونیک خاطرنشان کرد: مجری این طرح، سازمان زندان ها است که اخیرا محموله پابندهای الکترونیکی وارد کشور شده و به زودی طبق آیین نامه مربوطه عملیاتی می شود. اجرای طرح مراقبت الکترونیکی تحولی جدی به دنبال دارد که اجرای آزمایشی آن پس از انجام مطالعات کارشناسی فراوان انجام شد.

شهریاری درباره اتصال شبکه های داخلی نیروی انتظامی و قوه قضاییه اظهار داشت: هفته گذشته و پس از ۲ سال جلسه و پیگیری، توانستیم ۲ سرور مرکزی نیروی انتظامی و قوه قضاییه را به هم متصل کنیم. این اتصال و ارتباط گامی مثبت و مطلوب در حوزه رسیدگی به جرایم کیفری است. ماه آینده اولین پرونده ها بین دادگستری و نیروی انتظامی مبادله می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در مرحله آزمایشی است ادامه داد: برخی محدودیت های حفاظتی نیروی انتظامی در تأخیر اجرای این طرح دخیل بود که خوشبختانه برطرف شد و نیروی انتظامی هم موظف است اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

ادامه دارد…
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات