دبیر ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی با اشاره به اینکه نمی توان جلوی ورود تمام بازی های رایانه ای غیرمجاز را گرفت، گفت: باید در زمینه استفاده از بازی های رایانه ای فرهنگ سازی کرد.

به گزارش افکارنیوز ، سعید جابری انصاری اظهار داشت: متاسفانه بازی های غیرمجاز رایانه ای از راه های مختلف به کشور وارد می شوند؛ یکی از این راه ها سایت هایی است که امکان دانلود رایگان و به اشتراک گذاشتن فایل بازی های غیرمجاز را فراهم می کنند.

وی ادامه داد: بازی های وارداتی با اهداف مختلف سیاسی، فرهنگی و اخلاقی در حوزه تغییر باورها، ارزش ها و تاثیر گذاشتن بر روان و شخصیت کودکان و نوجوانان وارد بازار مصرف می شوند و در صورت عدم آموزش استفاده درست از آنها به خانواده ها و جامعه هدف این بازی ها، باید منتظر تبعات جبران ناپذیر آن بود.

دبیر ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی همچنین گفت: کودکان و نوجوانان ما امروز به این بازی ها تمایل زیادی نشان می دهند و باید توجه کرد که دوره کودکی و نوجوانی دوره تکوین شخصیت آنهاست که در صورت بی توجهی راه برای تحقق اهداف تولیدکنندگان این بازی ها باز می شود.

جابری افزود: نهادهای ذی ربط با استفاده از روش های مختلف در این حوزه باید فضا را مدیریت کنند؛ تولید بازی های داخلی و اشباع بازار مصرف به طوری که والدین یا نوجوانان در هنگام خرید بازی ها به سراغ گزینه های خارجی نروند، جذب سرمایه گذاری در این حوزه و تبیین سودآوری این بخش به عنوان یک صنعت روبه رشد و سودآور، نظارت بر فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی، تولید بازی های داخلی با کیفیت بالا و قیمت پایین از جمله روش ها در این حوزه است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما ظرفیت های خوبی در زمینه تولید بازی های ایرانی وجود دارد، داستان های شاهنامه ای، اسطوره های تاریخی، قهرمانان جنگی، روانشناسان و جامعه شناسان و نویسندگان خوش ذوقی که می توانند بازی نامه های فاخر بنویسند، همه و همه امکانات ما در این عرصه است که درصورت استفاده شایسته راه را برای ورود بازی های خارجی سد می کند.

دبیر ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی با اشاره به استفاده روزافزون و طولانی مدت از بازی های رایانه ای، افزود: از همین زمان باید به فکر بود تا به طور مثال در ۵ سال آینده دیگر نگران تبعات بازی های رایانه ای نباشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد بازی های رایانه ای متولی این حوزه در بخش تولید، توزیع و کمک به زیرساخت ها است، اما ستاد صیانت از آثار و محصولات فرهنگی در همکاری با این نهاد تلاش می کند تا حرکتی منسجم را انجام دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات