سازمان حج و زیارت تمامی ظرفیت ها و امکانات خود را برای اعزام زایران در اربعین بکار گرفته و روزانه قریب به یکصد دستگاه اتوبوس به عتبات اعزام می کند.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام شهسواری، مدیر حوزه ریاست و روابط بین المللی سازمان حج و زیارت با اشاره به شرایط خاص اعزام ها در ایام اربعین حسینی (ع) گفت: با توجه به استقبال گسترده مردم و مشتاقان زیارت حضرت اباعبدا لله الحسین (ع) در ایام اربعین، حجم درخواست ها و اعزام ها بسیار بالا می رود و در همین راستا سازمان حج و زیارت تمام ظرفیت های موجود خود را از قبل پیش بینی کرده و حداکثر امکانات موجود را نیز برای خدمات رسانی به زایران در اختیار می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر کلیه ثبت نام ها برای اعزام به عتبات در ایام اربعین انجام شده است. اما باید توجه داشت که متقاضیا ن و علاقمندان تشرف برای اعزام در این ایام بسیار زیاد هستند و امکان پاسخگویی به همه این افراد وجود ندارد.

حجت السلام شهسوراری خطاب به همه مردم و بخصوص علاقمندان به تشرف در این ایام خاطرنشان کرد: توصیه می شود که کلیه علاقمندان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، در چهارچوب معیارهای اعلام شده از سوی مسئولان سازمان حج و زیارت و با رعایت مقررات و موازین قانونی به این سفر مشرف شوند.
وی با بیان این که زیارت اربعین امام حسین (ع) سفر خاصی است و شرایط ویژه ای دارد تاکید کرد: به همه افرادی که در ایام اربعین به این سفر معنوی مشرف می شوند توصیه می کنیم که میزان صبر، تحمل و بردباری خود را در این ایام بالا ببرند چرا که این سفر، سفر خاصی است و در ایام اربعین شرایط ویژه ای بر عراق و بخصوص کربلا حاکم است.

مدیر حوزه ریاست و روابط بین الملل سازمان حج و زیارت در اشاره به تعداد اعزام های زیر نظر حج و زیارت در اربعین تصریح کرد: سازمان حج و زیارت روزانه قریب به یکصد دستگاه اتوبوس به عتبات اعزام می کند. و این در حالی است که در ایام اربعین مردم ساکن عراق و سایر کشورها نیز خود را به کربلا می رسانند و تمامی ظرفیت ها در این کشور حتی منازل، حسینیه ها، خیابان ها و کوچه ها نیز مملو از جمعیت است. لذا خودبخود امکان ساماندهی و سازماندهی بیش از این تعداد برای سازمان حج و زیارت وجود ندارد.

حجت الاسلام شهسواری افزود: بسیاری از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تمایل دارند که با پای پیاده به این زیارت مشرف شوند، سازمان حج با توجه به مشکل و ناممکن بودن تامین امنیت زایران، در این شیوه، اعزام پیاده به عتبات در اربعین ندارد و در عین حال توصیه می شود زایرانی که به این صورت به زیارت مشرف می شوند به هشدارهای مسئولان بخصوص نیروی انتظامی توجه کافی داشته باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات