معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی گفت: درآمد تأمین اجتماعی متکی به خود بوده و دغدغه ای برای دولت ندارد.

به گزارش افکارنیوز، عبدالرحمن تاج الدین در دیدار با استاندار البرز ضمن بیان این مطلب خاطر نشان کرد: ۳۸۰ هزار بیمه شده اصلی، ۹۳ هزار بازنشسته و مستمری بگیر و ۱۵ هزار نفر مقرری بگیر بیکاری، تحت پوشش تأمین اجتماعی در این استان هستند که این تعداد با احتساب افراد تحت پوشش آنها به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

وی افزود: هزینه های تأمین اجتماعی این استان ماهیانه ۷۵ میلیارد تومان است که در حوزه های بیمه ای و درمانی پرداخت و هزینه می شود.

وی با اشاره به فرسوده بودن ساختمان های موجود مراکز بیمه ای و درمانی استان البرز گفت: امکان خدمات درمانی مناسب در چنین ساختمان هایی وجود ندارد و در این خصوص نیاز به حمایت استاندار و کمک و مساعدت مسئولان داریم.

معاون مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارکنان تأمین اجتماعی در استان البرز همسو با سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید هستند و امیدواریم بتوانیم بیش از گذشته به مردم و مخاطبان این سازمان خدمات مناسبی ارائه دهیم.

همچنین مرتضی سلامی، مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز با اشاره به مشکلات موجود در مراکز تابعه سطح استان گفت: بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات معوق داریم و این امر تأمین هزینه هایمان را با مشکل مواجه کرده است.

وی خواستار حمایت استاندار و مسئولان مربوطه از تأمین اجتماعی شد تا بتوانند ارائه خدمات درمانی و بیمه ای مطلوب به بیمه شدگان ارائه کنند.

سلامی با اشاره به ارائه خدمت به بیمه شدگان استان البرز توسط ۵۵۰ نفر نیروی انسانی، ۷ شعبه، ۳ واحد اقماری و ۴ واحد کارگزاری اظهار کرد: این خدمات در مقیاس کشوری حدود ۲ برابر از سایر مجموعه ها بیشتر است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان البرز نیز گفت: هم اکنون مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان در بخش درمان دارای ۸ مرکز درمانی شامل یک بیمارستان، یک دی کلینیک، دو پلی کلینیک تخصصی، ۳ درمانگاه و یک مرکز دندانپزشکی و در بخش درمان غیرمستقیم با حدود یکهزار و ۴۵۰ مراکزطبی و تشخیصی طرف قرارداد، به بیمه شدگان استان خدمات مختلف درمانی ارائه می کند.

وی اظهار کرد: استان البرز یکی از استانهایی است که منابع موجود، جوابگوی نیازهای بیمه شدگان و مردم نیست و در این راه نیاز به حمایت مسئولین استان را در ایجاد مراکز درمانی دارد.

مدیر درمان استان البرز گفت: از زمان حضور مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی و تدابیر مطلوب و مساعدت سایر مسئولین سازمان، تمامی مطالبات مراکز طرف قرارداد در بخش های دولتی و خصوصی بروزرسانی و پرداخت شده است و هم اکنون معوقه ای وجود ندارد.

وی گفت: در استان البرز با کمک و مساعدت مسئولین سازمان تأمین اجتماعی هیچ گونه کمبود دارویی ایجاد نشده و در حال حاضر تا ابتدای سال آینده نیاز دارویی مراکز درمانی تأمین اجتماعی این استان تهیه و در اختیار آنها قرار داده شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات