محسن پیرهادی گفت: دو سؤال اصلی دارم یکی سودآوری غیرمنطقی تولید مسکن در تهران و سؤال بعدی این است که اگر این اتفاق نیفتد شهرداری منابع خود را از کجا بیاورد؟

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و پس از سخنان عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برداشتم از صحبت های آقای وزیر این بود که ایشان مسائل را در بحث های رویکردی و اندیشه ای مطرح کردند و درباره چرخه معیوبی حرف زدند که باید دقیق به آن پرداخته شود.

معصومه آباد دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: من انتظار داشتم آخوندی وزیر راه و شهرسازی از منظر پاسخگویی به مطالعات مردم صحبت کند اما خوشحالم صندلی شورای شهر خاصیتی دارد که هر کسی روی آن می نشیند از منظر مطالبات مردم و به عنوان نماینده مردم حرف می زند و وزیر هم دغدغه مردم را داشتند.

وی گفت: مسئله شهرنشینی به دلیل فقدان ارائه خدمات در حومه و مناطق غیرشهری است، از حومه ها به دلیل ارائه خدمات در شهر به سمت شهرهای بزرگ می رفتند.

آباد خاطرنشان کرد: آبادان سومین شهر پرجمعیت ایران بود و همه مردم از مناطق اطراف به این سمت می رفتند اما چه شد که این شهر خودش مهاجرفرست شده است! ؟ پیشنهاد می کنم همین امروز تفاهم نامه ای برای مسائل مختلف شهر مثل بافت فرسوده، حمل و نقل و مدیریت یکپارچه بین شورا و وزارت راه و شهرسازی امضا شود.

مجتبی شاکری با گرامیداشت روز جهانی معلول اظهار داشت: همه دوستان در این حوزه مطالعه و تخصص دارند اما دوستانی که در دولت های گذشته هم بودند به دنبال حل مسائل مردم بودند و همه ما ۳۵ سال است که با همدیگر به دنبال پیشبرد اهداف انقلاب بوده ایم.

وی گفت: مسائل کلان ظرف نیم ساعت قابل طرح و رتق و فتق نیست اما به نظرم به احترام دوستانی که قبل از ما بوده اند و حتما به همه این مسائل فکر کرده اند برای سؤالات مهم پاسخ داشته و از یک فضای علمی و نه ژورنالیستی مسائل را طرح و پیگیری کنیم وگرنه ممکن است شنونده ناآگاه فکر کند ۳۵ سال است که حقوق شهروندان نادیده گرفته شده است و در واقع دولت ها و مدیران قبلی هیچ کاری نکرده اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به نظرم آقایان مسجد جامعی و قالیباف و آخوندی زمانی را مطرح کنند، مثلا ۳ ماه که خروجی این بخش را پیگیری کنیم و به نظرم شورای شهر به یک کمیسیون راهبردی برای سیاست گذاری کلان نیاز دارد و درخواست ما حضور شهردار و رئیس شورا در هیئت دولت است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات