وزیر دادگستری از ورود و خروج ۹ میلیون و ۸۵۸ هزار پرونده در دادگاههای کشور در سال گذشته خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در برنامه ویژه خبری با تشریح عملکرد ۱۰۰ روزه وزارت به دادگستری در دولت یازدهم گفت: در سال ۹۱ دستگاه قضایی ۹ میلیون و ۸۵۸ هزار پرونده وارده داشته که این تعداد زیاد است. البته این رقم نشان دهنده این نیست که این تعداد شاکی و متشاکی داشته ایم بلکه یک پرونده شاید از دادسرا به دادگاه و بعد دیوان عالی و سایر بخشها ارسال شود که ار کدام یک شماره محسوب می شود ولی می توان تقریبی اعلام کرد که حدود ۵ تا ۶ میلیون پرونده در سال گذشته ورودی دادگاه ها بوده است.

وی افزود: همچنین سه میلیون و ۸۹۹ هزار پرونده هم در شوراهای حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته که با توجه به جمعیت ۷۶ میلیونی کشور، این تعداد پرونده رقم سنگینی است و باید سعی کنیم این عدد را به حداقل برسانیم.
پورمحمدی در مورد پیش نویس منشور حقوق شهروندی که توسط دولت تهیه شده است نیز گفت: نظام ما به رعایت حقوق مردم و شهروندان پایبند است و رئیس جمهور از دوران تبلیغات انتخابات ندای این منشور را داده و توانستند ظرف ۱۰۰ روز پیش نویس آن را توسط معاونت حقوقی منتشر کنند. در مورد کلیات این منشور باید گفت که مثبت است و این منشور برگرفته از قوانین فعلی دسته بندی شده است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه پیشگشری از وقوع جرم همچنان در دستور قوه قضائیه قرار دارد اظهار داشت: یکی از مباحثی که در بحث حقوق شهروندی به قوه قضائیه و وزارت دادگستری مربوط می شود، مسأله کمبود قضات است و قوه قضائیه متاسفانه با مشکل کمبور نیرو و بودجه برای تامین نیازهای خود مواجه است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات