مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: فردا دمای هوای ۱۵ استان کشور به زیر صفر می رود.

به گزارش افکارنیوز ، عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی از امشب تا بعد از ظهر فردا در سواحل جنوبی دریای خزر (به ویژه سواحل غربی) و اردبیل وزش باد جنوبی همراه با افزایش دما پیش بینی می شود همچنین در برخی نقاط ذکر شده در این مدت وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

به گفته وی، از اوایل وقت روز دوشنبه با نفوذ هوای سرد به سواحل دریای خزر، بارش باران و برف و کاهش دما در سواحل جنوبی دریای خزر، اردبیل و به طور پراکنده در شمال غرب آغاز و به طور متناوب تا صبح سه شنبه ادامه خواهد داشت.

امیدوار با بیان اینکه طی این مدت دریای خزر مواج خواهد بود اظهار داشت: دوشنبه در برخی مناطق غرب، ارتفاعات زاگرس و دوشنبه شب به تدریج دامنه های البرز و روز سه شنبه در شمال شرق کشور بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در سه روز آینده خلیج فارس مواج است تصریح کرد: پنج شنبه سامانه بارشی بر روی عراق تشکیل خواهد شد و با حرکت بسیار کند شرق سوی این سامانه انتظار می رود که از پنج شنبه تا اواخر هفته آینده نیمه غربی و به تدریج نواحی مرکزی کشور تحت تأثیر سامانه بارشی فوق باشد.

وی افزود: فردا آسمان تهران نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد است، بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه افزایش نسبت به امروز به ترتیب معادل ۱۲ و ۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

امیدوار یادآور شد: فردا دمای هوا در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، مرکزی و همدان به زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات