رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ادامه طرح تشدید برخورد موتور سواران متخلف تا پایان سال و تشکیل بانک اطلاعات ثبت تخلفات موتور سیکلت های متخلف خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، سردار حسین رحیمی با اشاره به طرح تشدید با موتور سواران متخلف اظهار داشت: در طرح جدیدی که نسبت به برخورد با موتور سواران متخلف شروع شده هم بحث ساماندهی و هم بحث برخورد با تخلفات مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: در بحث ساماندهی توجه و تمرکز در کلاسهای آموزشی موتور سوا رانی است که تخلفات غیر حادثه ساز مرتکب می شوند و طی این کلاسها آموزشهای لازم را می بینند.

وی افزود: بحث دیگر این طرح در ارتباط با سرنشینان اضافه موتور سیکلت ها که تا کنون ۳هزار و ۵۰۰ موتور سیکلت سوار که دارای سرنشین اضافه بودند متوقف شده و با هماهنگی های انجام شده با استفاده از حمل و نقل مجاز به ادامه مسیر پرداختند.

سردار رحیمی در ادامه بیان داشت: بخش سوم این طرح برخورد و توجه جدی با تخلفات حادثه ساز است که در این بحث نیز روز گذشته ۲۰۷ موتور سیکلت متوقف و با آنان برخورد شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه آمار تصادفات موتور سیکلت ها نسبت به سال گذشته کاهش ۳۰ درصدی را نشان می دهد و همچنین در بخش تصادفات فوتی نیز کاهش ۳۷ درصدی را داشتیم و تصادفات به سمت تصادفات خسارتی سوق داده شده و این طرح را با جدیت تا پایان سال ادامه خواهیم داد.

سردار رحیمی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی تخلفات موتور سیکلت سواران اذعان داشت: در بحث تکرار تخلفات تشکیل بانک اطلاعات تخلفات موتور سیکلت سواران در دست اقدام است که از این طریق با موتور سواران متخلف برخورد جدی تر خواهد شد.

وی با اشاره به تخلفات حادثه ساز بیان داشت: در این طرح ۱۰ تخلف حادثه ساز از جمله نداشتن کلاه ایمنی، حرکت در خطوط بی آر تی، حرکت در جهت خلاف، حرکت در پیاده رو ها، حمل بارهای غیر مجاز، دود زا بودن موتور سیکلت ها و فاقد پلاک بودن مورد توجه است که به هیچ عنوان نسبت به آنها گذشت نخواهد شد.

وی افزود: در تهران بالغ بر ۳ میلیون موتور سیکلت تردد می کنند که هدف اصلی از این طرح آموزش و فرهنگ سازی و در کنار برخورد با تخلفا تی است که جام موتور سیکلت سواران و عابران دچار مخاطره می کند و برخورد قاطع و قانونی با آنان خواهد شد.
سردار رحیمی خاطر نشان کرد: این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت و بخش زیادی از موتور سیکلت ها در این طرح ساماندهی خواهند شد در صورت تکرار تخلفات با آنان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات