رییس پلیس آگاهی لرستان از دستگیری فردی خبر داد که با سوءاستفاده از اعتماد یک فرد بی سواد و ربودن شناسنامه و جعل امضای این فرد، سعی داشت تا از حساب این فرد ۲۱ میلیون تومان را برباید.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ دالوند در تشریح جزئیات این خبر با بیان اینکه چندی پیش فقدان یک فقره شناسنامه از طریق نشانگاه اقتصادی به پلیس آگاهی اعلام می شود که این مسئله به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار می گیرد، گفت: ماموران سارق این شناسنامه را در حین برداشت وجه نقد از یک بانک دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان داد که چندی پیش شخصی بی سواد برای امور اداری و واریز وجه نقد به حساب خودش، به یکی از بانک های استان لرستان مراجعه می کند، گفت: این فرد برای تکمیل فرم واریز وجه نقد از شخص دیگر که در بانک حضور داشته، کمک می گیرد. اما این فرد به جای کمک، با ترفند خاص، نمونه امضای این فرد بی سواد را برداشته و شناسنامه این فرد را نیز از بانک خارج می کند که با فقدان شناسنامه، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی لرستان با اشاره به دستگیری این فرد، گفت: متهم دستگیر شده در تحقیقات عنوان کرد که با ترفند خاص در حین واریز وجه نقد به حساب، با برداشت نمونه امضا و شناسنامه و با الصاق عکس خودش روی شناسنامه شاکی، به یکی از شعب همان بانک مراجعه و با تنظیم سند برداشت و جعل امضا و ارائه شناسنامه، قصد برداشت ۲۱ میلیون تومان را داشته که توسط ماموران دستگیر شد.

دالوند با اشاره به تحویل متهم به دادسرا، از شهروندان خواست تا از در اختیار گذاشتن اسناد و اوراق معتبر به افراد ناشناس و غیرمطمئن برای انجام امور اداری خودداری کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات