سهم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بودجه ۳۹ کشورمان مشخص شد.

به گزارش افکارنیوز ، امروز بودجه سال ۱۳۹۳ توسط رئیس جمهور کشورمان تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

برای حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان که در بخش اول نیاز به ترمیم و حفظ بناهای تاریخی، در بخش دوم نیاز به زیرساخت سازی و در بخش سوم نیاز به حمایت از تولید و هنرمندان در اولویت قرار دارد بودجه ۳۴۳ میلیارد و ۳۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

همچنین در تبصره ۱۴ بودجه ۳۹  آمده است:

الف- کلیه دستگاه های اجرایی و مؤسساتی که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند، مکلفند حداقل یک درصد (۱%) از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای خود را به منظور حمایت از هنرمندان و تولیدات ملی و رعایت هر چه بهتر معماری اسلامی در ساختمان ها و انتقال پیام های فرهنگی و معنوی به ساخت و خرید آثار هنری منقول و غیرمنقول اختصاص دهند. این آثار باید منحصراً تولید هنرمندان ایرانی باشد، انتخاب و تقویم آثار بر طبق آیین نامه اجرایی خواهد بود که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین و پس از تأیید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به تصویب هیأت وزیران می رسد.

ب- کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی غیردولتی مجازند ۲ درصد (۲%) از درآمدهای خود را زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صرف حفظ، احیاء و مرمت میراث فرهنگی کشور نمایند. هزینه های انجام شده در این زمینه جزء هزینه های مورد قبول مالیاتی آنها تلقی می گردد.

ج- شهرداری ها موظفند پنج درصد (۵%) هزینه های اقامتی مراکز اقامتی، رفاهی، گردشگری مسافرین و نظایر آن را اخذ و به حساب خاصی که به همین منظور تعیین می شود، واریز نمایند. صددرصد (۱۰۰ %) منابع موضوع این بند با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان صرف توسعه گردشگری، صنایع دستی، حفظ، احیاء و مرمت آثار و ابنیه تاریخی، بهسازی محیط، حفاظت از محیط زیست و با اولویت مدیریت پسماند می گردد. نظارت بر عملکرد این بند به عهده شورای مذکور بوده و این شورا موظف است سالانه یکبار هنگام تصویب بودجه گزارش آن را منتشر نماید.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات