نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به دلیل آنچه که بی احترامی مسئولان سازمان بهزیستی مطرح کرد، جلسه تقدیر از قهرمانان پارالمپیک را ترک کرد.

به گزارش افکارنیوز ، حسن کامران، در حاشیه تقدیر از قهرمانان پارالمپیک که در سازمان بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه وزارتخانه ها و نهادها هیچکدام قانون سهم ۳ درصدی استخدام معلولان را رعایت نکرده و از زیر بار آن شانه خالی می کند.

وی ادامه داد: این معلولان با وجود نداشتن امکانات و وضع جسمانی نامناسب در تمامی عرصه های ورزشی، علمی و کارآفرینی خوش درخشیدند اما متاسفانه نظارت مجلس بر رعایت قانون حمایت از حقوق معلولان ضعیف است.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: قانون سهم ۳ درصدی استخدامی معلولان حتی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز رعایت نمی شود، ما برای یک فوتبالیست هزینه میلیاردی می کنیم اما برای کل معلولان حتی درصدی از این هزینه اختصاص داده نمی شود.

وی تصریح کرد: باید به اندازه همان فوتبالیست ها به این قهرمانان معلول میدان بدهیم چرا که آنها با وجود این وضعیت جسمانی قهرمان شده اند و باید مقدم تر باشند.

کامران همچنین از عدم حضور مسئولان بهزیستی و وزارت کار و تاخیر حضور آنها در جلسه انتقاد کرد و گفت: باید از این عزیزان عذرخواهی شود و من هم به نشانه اعتراض جلسه را ترک می کنم.

عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس خاطرنشان کرد: امروز وزیر اقتصاد، از مجلس کارت زرد گرفت و هر وزیری که قوانین را اجرا نکند، بعد از گرفتن ۳ کارت زرد، در مجلس استیضاح خواهد شد.

وی افزود: امروز لایحه بودجه سال ۹۳ به مجلس تقدیم شد و من از کلیه همکاران در سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکل های معلولی، تقاضا دارم تا پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه دهند. تا ما در فرصت ۱۰ روزه ای که داریم آنها را بررسی کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات