فرماندار مهران از اعزام زائران با اتوبوس های ایرانی از راه پایانه مرزی مهران به عتبات عالیات عراق برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الله نصیری پور گفت: با موافقت مقام ها و مسوولان استان واسط عراق این طرح اکنون به صورت محدود اجرا می شود.

وی اظهار کرد: بر پایه توافق میان مقام های استان های ایلام و واسط اتوبوس های زوار ایرانی می توانند برای زیارت تا کربلا تردد کنند و در مرز مهران اتوبوس ها جا به جا نشوند.

فرماندار مهران تاکید کرد: البته این طرح اکنون به صورت گسترده و کامل اجرا نمی شود و در این مرحله روزانه پنج دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی عتبات عالیات از راه مرز بین المللی مهران در درون خاک عراق رفت و آمد می کنند.

وی با بیان اینکه عراقی ها برای عزیمت تعداد بیشتری از اتوبوس های ایرانی به کربلا و نجف اعلام آمادگی کرده اند ادامه داد: به منظور رفع مشکلات زائران ایرانی و همچنین رفاه و آسایش آنان تردد اتوبوس های ایرانی در مسیرهای ارتباطی عراق با تشریفات خاص قانونی و حفاظتی انجام می شود.

نصیری پور یادآور شد: اعزام زمینی زائران به عتبات عالیات در گذشته تا مرز عراق با اتوبوس های ایرانی انجام می شد و پس از آن اتوبوس های عراقی جایگزین آن می شدند که این موضوع معطلی زائران و نارضایتی آنان را به دنبال داشت.

فرماندار مهران اضافه کرد: زائران عراقی نیز بدون نیاز به جا به جایی اتوبوس وارد ایران می شوند.

پایانه مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب باختری ایلام یکی از امن ترین و مطمئن ترین مرزهای کشور برای سفر و تردد زوار عتبات عالیات عراق به شمار می رود.

شش هزار زائر و مسافر ایرانی و عراقی روزانه از راه این مرز بین المللی که پرددترین منطقه مرزی کشور به شمار می رود، رفت و آمد می کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات