معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: شهروندان در انتظار تمدید مهلت ثبت نام آرم های طرح ترافیک سال آینده نباشند زیرا در حال حاضر شرایط ثبت نام برای همه افراد به راحتی فراهم است.

به گزارش افکارنیوز ، سیدجعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب درباره آغاز فعالیت سامانه" سیما تاکسی" در سازمان تاکسیرانی شهر تهران، اظهار داشت: در سازمان تاکسیرانی بیش از ۸۰هزار تاکسی فعالیت می کنند که نظارت برهمه آنها به شیوه دستی و سنتی امکانپذیر نیست. سیما تاکسی که سامانه ای هوشمند است، به تاکسیران ها خدمات تخصصی ارائه داده و باعث می شود بتوانیم کنترل های لازم را بر عملکرد راننده های تاکسی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ پایانه اصلی تاکسیرانی تهران به سیستم های پردازش تصویری و RFID مجهز شده اند به طوری که می توان از این طریق ورود و خروج تاکسی ها به پایانه و همچنین مدت و زمان کارکرد آنها را کنترل کنیم بدین ترتیب تاکسی هایی که واقعا برای شهر تهران کار می کنند حمایت و تاکسی هایی که در خطوط تعیین شده فعال نیستند از چرخه فعالیت در سازمان حذف خواهند شد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، با استفاده از سیستم های هوشمند نظارت و کنترل در حد قابل قبولی شکل می گیرد.

وی همچنین درباره اجرای طرح دریافت کرایه به صورت الکترونیک در تاکسی ها نیز گفت: این طرح به صورت پایلوت در حال اجراست ولی باید در حین اجرای آزمایشی اشکالات برطرف شود تا بتوان شرایط توسعه آن را در سطح شهر فراهم کرد. اجرای این طرح نیازمند تدارکات و هزینه بالاست و زمان اجرای گسترده آن هنوز مشخص نیست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات