رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش جدیدترین آمارهای مربوط به دانش آموزان، کلاس های درس، مدارس و فرهنگیان کشور را اعلام کرد.

به گزارش افکارنیوز ، یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «تعداد دقیق دانش آموزان کشور چند نفر است؟ » ، اظهار داشت: در حال حاضر با احتساب دانش آموزان پیش دبستانی و بزرگسالان، ۱۲ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۷۴۲ دانش آموز در کشور مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: اگر آمار دانش آموزان پیش دبستانی و بزرگسالان را از این آمار کسر کنیم، همان ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموزی که در سال گذشته در مدارس حضور داشتند، آمار دانش آموزان سال جاری هم خواهد بود.

*تحصیل بیش از ۷ میلیون دبستانی در کشور


نوری با اشاره به تعداد دانش آموزان ابتدایی سراسر کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷ میلیون و ۱۴ هزار و ۷۰۱ دانش آموز در ۶ پایه دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

*حضور قریب به ۵.۵ میلیون دانش آموز در متوسطه


وی اضافه کرد: آمار دانش آموزان دوره متوسطه اول یا راهنمایی ۲ میلیون و ۷۹ هزار و ۱۵ نفر و آمار دانش آموزان دوره دوم متوسطه یا دبیرستان ۳ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۳۸۴ نفر است.

*وجود ۷۱ هزار دانش آموز در استثنایی و ۴۵۵ هزار نفر در پیش دبستانی


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش همچنین تعداد دانش آموزان محصل در آموزش و پرورش استثنایی کشور را ۷۱ هزار و ۶۵۴ نفر و بدون احتساب دانش آموزانی که به صورت تلفیقی در این دوره مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵۴ هزار و ۹۸۸ دانش آموز در دوره پیش دبستانی سراسر کشور حضور دارند.

نوری اشاره ای به تعداد دانش آموزان اول ابتدایی و اول دوره متوسطه اول یا کلاس هفتمی ها هم داشت و گفت: هم اکنون یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۳۴ دانش آموز پشت نیمکت کلاس های درس اول دبستان می نشینند و یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۸۸ دانش آموز در کلاس هفتم تحصیل می کنند.

*وجود بیش از ۵۷۷ هزار کلاس درس در کشور


وی با اشاره به تعداد کلاس های درس موجود در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر، یعنی در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ تعداد ۵۷۷ هزار و ۵۳۶ کلاس درس در سراسر کشور که شامل دولتی، غیردولتی، شهری و روستایی است در اختیار دانش آموزان قرار دارد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، افزود: تعداد واحدهای آموزشی که دارای کد مدرسه هستند ۱۱۱ هزار و ۴۰۱ واحد است.

*۵۳ هزار مجتمع آموزشی در کشور


وی ادامه داد: تعداد واحدهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش از نظر ساختمانی حدود ۹۲ هزار عدد و یا به صورت دقیق تر ۹۱ هزار و ۸۳۰ ساختمان است؛ از نظر مجتمع های آموزشی هم در حال حاضر ۵۳ هزار مجتمع در کشور وجود دارد که تعدادی مستقل و تعدادی مجتمع هستند.

*آمار فرهنگیان آموزش و پرورش از مرز یک میلیون نفر گذشت


نوری تعداد دقیق فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش را هم یک میلیون و ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۳ هزار فرهنگی دانشجو در آموزش و پرورش حقوق دریافت می کنند، اما کار نمی کنند؛ منظور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است.

*اضافه شدن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به آمار آموزش و پرورش


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پایان، اظهار داشت: امسال تقریباً ۱۳ یا ۱۴ هزار دانشجوی دیگر در ترم اول و ۷ یا ۸ هزار نفر هم در ترم دوم به دانشگاه فرهنگیان و به مجموعه وزارت آموزش و پرورش اضافه خواهند شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات