چاقی نه تنها می تواند عاملی برای ناباروری زنان باشد بلکه به گفته یک متخصص زنان و زایمان خطرات دوران بارداری از جمله دیابت، فشار خون و زایمان زودرس در این افراد بیشتر است.

به گزارش افکارنیوز ، مریم کاشانیان در مورد تأثیر چاقی بر باروری اظهار داشت: چاقی در باروری پیامد های متفاوتی دارد اول اینکه برخی از بانوانی که چاق هستند بافت چربی زیر جلدشان هورمون زنانه را به هورمون مردانه تبدیل می کند و ممکن است بر اثر تغییرات هورمونی این افراد دچار ریزش موی سر یا رویش موی زاید در برخی نواحی بدن شوند.

رئیس بیمارستان اکبرآبادی با تأکید بر اینکه تمام تغییرات هورمونی سبب تحت تأثیر قراردادن تخمدان و تخمک گذاری می شود افزود: برخی افراد چاق دچار تنبلی تخمدان شده و بارور نمی شوند و توصیه می کنیم خود را لاغر کنند تا تعادل هورمونی دوباره بازگردد.

وی آسیب های دوران بارداری را یکی دیگر از پیامدهای چاقی در بانوان برشمرد و افزود: دیابت، فشار خون، تولد نوزادان درشت که ممکن است مسائلی را در حین و بعد زایمان به جا بگذارد و خطر عفونت های زنانه در مادران چاق بیشتر است.

زایمان زودهنگام، تولد نوزاد نارس و پارگی زودرس کیسه آب جنین به گفته این متخصص زنان و زایمان در مادران چاق بیشتر است.

رئیس بیمارستان اکبر آبادی به مشکلات زایمانی اشاره کرد و گفت: سیر زایمان معیوب، احتمال سزارین، همچنین جوش نخوردن زخم و احتمال عفونت بعد از زایمان در افراد چاق بیشتر دیده می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات