دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: خواب در طول روز موجب بزرگی طحال، بدبویی دهان، کندی ذهن، سقوط اشتهای طعام و بد رنگی پوست صورت می شود، همچنین کابوس، صرع، سکته و درد پشت از عوارض خواب به پشت است.

به گزارش افکارنیوز ، مرضیه قرائتی درباره عوارض خواب در طول روز، اظهار داشت: خواب روز از دیدگاه طب سنتی عوارض زیادی دارد مخصوصاً در فصول سرد سال و کسانی که عادت به خواب روز ندارند.

وی با بیان اینکه خواب روز موجب افزایش ترشحات نزله ای می شود، افزود: نزله یعنی زیاد شدن ترشحاتی که به دلایل مختلف از سر به قسمت های پایین می ریزد که از طریق بینی یا دهان خارج می شود یا به اعضاء ضعیف بدن ریخته و موجب بروز بیماری می شود.

دستیار تخصصی طب سنتی با اشاره به اینکه خواب در طول روز موجب بزرگی طحال، بدبویی دهان، کندی ذهن، سقوط اشتهای طعام، تبها و بد رنگی پوست صورت می شود، عنوان کرد: در روز به دلیل حرارت هوا و روشنی خواب عمیق ایجاد نمی شود بنابراین حرارت غریزی به صورت کامل میل به درون بدن ندارد که در این صورت مواد زائد در بدن را رقیق کرده مقدار کمی را در اعضاء منتشر می کند و مقداری را بصورت بخار به مغز صعود می دهد و قدری را به ظاهر پوست می ریزد که موجب بروز امراض مختلفی می شود.

قرائتی درباره عوارض خواب استلقا یا خوابیدن به پشت ادامه داد: کابوس، صرع، سکته، ریزش نزله ها و درد پشت از عوارض خواب به پشت است همچنین خواب به پشت موجب صعود (بالا رفتن) بخارات به مغز می شود همچنین خواب به پشت مختصّ به انبیاء و مُرتاضین بوده چرا که آنها کمتر غذا مصرف می کردند و به واسطه کم غذا خوردن از صعود بخارات در امان بودند.

وی گفت: خواب مؤمنین که غذا را در حد تعادل مصرف می کنند به سمت راست باید باشد چرا که قلب بالا و بر معده چیره شود همچنین خواب غیر مؤمنین به سبب غذا و مایعات مصرف کردن احتیاج به تهلیل بیشتر غذا دارند، به سمت چب خوابیدن بهتر است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: به شکم خوابیدن بسیار مضر بوده و موجب تاری دید می شود البته اگر افراد به شکم بخوابند ولی صورت به سمت چپ یا راست بخوابند ضرر کمتر می بینند همچنین خواب بعد از نماز صبح که عَیلوله نام دارد بسیار مضر بوده و موجب بروز بیماری های مختلف می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات