فرمانده انتظامی فارس گفت: طی یک سال اخیر ۲۷ قاتل فراری که از ۲۴ سال قبل تا سال ۹۱، ضمن ارتکاب قتل متواری شده بودند، دستگیر و تحویل مقام قضایی شده اند.

به گزارش افکارنیوز ، سردار سیروس سجادیان در تشریح چگونگی دستگیری این افراد، گفت: یکی از عوامل ایجاد امنیت، برخورد با مجرمان خصوصا مجرمان فراری و دستگیری این افراد است و بر همین اساس دستگیری مجرمان و قاتلان فراری به صورت جدی در دستور کار پلیس فارس قرار دارد.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته ماموران انتظامی استان فارس موفق شدند ۲۷ تن از محکومین به قصاص که پس از ارتکاب قتل متواری شده بودند را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.

فرمانده انتظامی فارس اظهارکرد: قاتلان دستگیر شده از۲۴ سال قبل (سال ۱۳۶۷) تا سال ۱۳۹۱ مرتکب ۳۵ فقره قتل شده و پس از ارتکاب جرم متواری شده بودند که با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی محل اختفاء آنها شناسایی و دستگیر شدند.

سجادیان افزود: ۱۳ تن از این افراد سال گذشته و ۱۴ نفر نیز امسال در شهرستان های شیراز، کازرون، فسا، لارستان، پاسارگاد، سپیدان، کوارو لامرد توسط پلیس آگاهی استان فارس و همچنین در شهرستان های تهران، اصفهان، البرز، اردبیل، کرمان، لردگان و زنجان دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه محل وقوع همه این قتل ها در استان فارس بوده است، اضافه کرد: بیشترین وقوع این قتل ها در شهرستان های شیراز (۱۱ فقره) ، کوار (۳ فقره) ، داراب، فسا، فیروزآباد و خرم بید (۲ فقره) ، گراش، کازرون، قیروکارزین، لامرد و استهبان (یک فقره) بوده است.

فرمانده انتظامی فارس باردیگر با تاکید براینکه استان فارس جایی برای مجرمان و قاتلان فراری نخواهد بود، به اینگونه افراد هشدار داد تا برای بازگشت به آغوش جامعه، هرچه سریعتر خود را به مراکز انتظامی و مراجع قضایی معرفی و از رأفت اسلامی برخوردار شوند در غیر اینصورت توسط پلیس دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل داده می شوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات