رییس سازمان غذا و دارو انعقاد تفاهم نامه دارویی با سازمان نظام پزشکی را هم راستا با اجرای قوانین توسعه ای کشور، سیاست های دولت جدید و در جهت رضایتمندی بیشتر مردم خواهد بود.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر رسول دیناروند در مراسم انعقاد تفاهم نامه دارویی با سازمان نظام پزشکی، گفت: کاهش تصدی گری های دولتی از برنامه سوم توسعه همچنان جزو سیاست های جمهوری اسلامی ایران بوده است. دولت یازدهم نیز به این نگاه اعتقاد دارد و وزیر بهداشت هم معتقد است که تا حدی که قانون اجازه می دهد باید تصدی گری های دولتی را کاهش داد.

وی در این باره ادامه داد: تفاهم نامه دارویی سازمان غذا و دارو با سازمان نظام پزشکی در راستای تفویض برخی از اختیارات در جهت سیاست های جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. سازمان نظام پزشکی با توجه به شبکه کشوری که دارد و البته با حفظ تولیت و نظارت سازمان غذا و دارو می تواند در حوزه های متفاوتی فعالیت کند. معتقدم سازمان نظام پزشکی اختیاراتی را که تفویض می شود، بهتر از سازمان غذا و دارو انجام خواهد داد. بنابراین مطمئنا این تفاهم نامه علاوه بر آنکه کار سازمان غذا و دارو را سبک تر خواهد کرد، باعث انجام شدن بهتر خدمات و رضایت مندی مردم نیز خواهد بود. قاعدتا در طول چهار سال آینده اجرا شدن بخش های مختلف این تفاهم نامه را شاهد خواهیم بود و البته می توانیم فراتر رفته و کارهای دیگری را نیز واگذار کنیم. در مجموع با فعالیت سازمانی باسابقه همچون نظام پزشکی مطمئنا مخاطبان ما نیز راضی تر خواهند بود.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اجرای این تفاهم نامه در راستای اجرای قوانین، اجرای سیاست های دولت جدید، ارائه خدمات بهتر و همچنین رضایتمندی مخاطبان خواهد بود.

دیناروند افزود: اگر در برخی اقدامات نظیر تجویز و مصرف منطقی دارو موفق نبوده ایم، به دلیل آن است که تعاملی با نظام پزشکی در این زمینه نبوده است. سازمان نظام پزشکی می تواند در بازنگری فهرست دارویی کشور، اضافه شدن داروهای جدید به فهرست دارویی کشور و… بسیار می تواند کمک کننده باشد.

وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید وزیر بهداشت به اجرای قانون در زمینه کاهش تصدی گری دولت، ادامه داد: بر این اساس اموری نظیر نظارت بر داروخانه ها، صدور پروانه، تایید مسئول فنی، رتبه بندی، نظارت برعرضه و تولید تجهیزات پزشکی و کالاهای آرایشی و بهداشتی البته با حفظ وظایف حاکمیتی وزارت بهداشت طی زمان بندی مشخص به سازمان نظام پزشکی تفویض اختیار می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات