رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی از دستگیری سارقی خبر داد که با کمین کردن در راه زنان سالخورده، طلای آنان را به سرقت می برد.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ بیدمشکی در تشریح جزئیات خبر انهدام باند حرفه ای سارقان طلاجات زنان مسن در مشهد، گفت: در پی وصول چندین فقره سرقت طلا و جوهرات از زنان مسن و ایجاد ناامنی روانی، رسیدگی به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره تجسس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در بررسی ها ردپای یکی از سارقان را یافتند، گفت: ماموران پس از تحقیقات و تحت نظر قرار دادن این متهم، نقش این سارق در جرایم محرز شد که بلافاصله با هماهنگی های قضایی، این سارق دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه متهم در مواجهه حضوری با تعداد کثیری از شهروندان مورد شناسایی قرار گرفت، گفت: در همان مرحله اول شناسایی، این متهم که در بین تعدادی از متهمان دیگر قرار داشت، مورد شناسایی ۳۸ نفر از شکات قرار گرفت.

بیدمشکی با بیان اینکه این سارق حرفه ای در اعترافات خود عنوان داشت که زنان سالخورده مذهبی را شناسایی و به بهانه پرسیدن آدرس مسجد یا حسینیه محل، به آنها نزدیک شده است، گفت: این سارق حرفه ای در اعترافات خود عنوان داشت که پس از شناسایی سوژه های خود، با شگرد کمک به ایتام و افراد نیازمند از طرق مختلف با اغفال طعمه نسبت به نزدیک شئن به آنها و سرقت از آنها اقدام می کرد و پس از آن از محل متواری می شد.

وی با بیان اینکه سارقان بعضا با سوء استفاده از علایق و روحیات افراد، اقدام به طرح نقشه سرقت می کنند، گفت: شهروندان باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند و فریب چرب زبانی سارقان را نخورند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات