رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: ضوابط پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دفترچه شماره «۲» کنکور اعلام می شود.

به گزارش افکارنیوز ، امسال در دفترچه شماره یک کنکور و فرم ثبت نام آ» ، گزینه «علاقه مند به شرکت در گزینشِ رشته های تحصیلی دانشگاه ویژه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران می باشم» ، حذف شده است.

اسدالله اسدی گرمارودی، رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص جای خالی دانشگاه فرهنگیان در دفترچه شماره ۱ کنکور، اظهار داشت: ضوابط و شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در دفترچه شماره ۲ کنکور اعلام می شود و داوطلبان هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته حدود ۲۴ هزار نفر از نیروهای مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی پس از بررسی صلاحیت های عمومی و مصاحبه اختصاصی جذب کرد؛ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در ۱۶ رشته و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در ۱۸ رشته، تحصیل خود را از بهمن سال ۹۱ آغاز کردند.

در سال تحصیلی آینده نیز دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از میان داوطلبانی که در دانشگاه های فوق الذکر مجاز به انتخاب رشته شده اند، با رعایت شرایط و ضوابط ویژه مندرج در دفترچه سازمان سنجش، پذیرش دارد.

به منظور ارتقای کیفیت ورودی، داوطلبان باید دارای نمره علمی ۶۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه آزمایشی مربوطه باشند و معدل کل دوره سه ساله متوسطه آنان نیز ۱۵ و بالاتر باشد.

امسال در دفترچه شماره یک کنکور و فرم ثبت نام گزینه «علاقه مند به شرکت در گزینشِ رشته های تحصیلی دانشگاه ویژه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران می باشم» ، حذف شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات