معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: در مورد این قانون استفساریه ای داده شد و قرار بود نوع اجرایش عوض شود، اما این موضوع مصوب نشد و هم اکنون در حال اجراست.

به گزارش افکارنیوز ، محمدحسن زدا در نشست خبری مربوط به عملکرد ۱۰۰ روزه سازمان تامین اجتماعی، افزود: در قانون کلی حضور خانم ها در مشاغل سخت و زیان آور ممنوع است، حتی اضافه کاری در کارهای سخت و زیان آور ممنوع شده، چرا که فرد در معرض آسیب های جسمی و روانی قرار دارد.

وی در مورد سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاران نیز خاطر نشان کرد: در این مورد هیچ مشکلی وجود ندارد و خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است، اما باید در کمیته های مربوطه تایید شود.

حق بیمه پرداختی در بیمه زنان خانه دار / حدود ۱۵۰ هزار زن خانه دار تحت پوشش تامین اجتماعی


معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در مورد بیمه زنان خانه دار و اینکه آیا محدودیتی برای مراجعه این افراد به منظور تحت پوشش قرار گرفتن در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد یا خیر؟ گفت: در مورد بیمه زنان خانه دار محدودیتی وجود ندارد.

زدا ادامه داد: زنان خانه دار زیر ۴۵ سال می توانند با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش سه مدل بیمه قرار گیرند که به ترتیب شامل بیمه بازنشستگی، بیمه بازنشستگی و فوت و از کارافتادگی است.

وی گفت: هزینه مربوط به هر یک از این سه بیمه در صورت تحت پوشش قرار گرفتن زنان خانه دار به ترتیب ۶۰،۷۵ و ۹۰ هزار تومان است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه گروهی ۵۰ هزار نفری از طرف سازمان بهزیستی برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه زنان خانه دار معرفی شده اند، گفت: علاوه بر این گروه عده ای نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده و در مجموع حدود ۱۵۰ هزار زن خانه دار از طریق این سه مدل تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

زدا با اشاره به اینکه در قانون آمده است که ۲۰۰ هزار زن خانه دار توسط سازمان تامین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار گیرند، گفت: دولت در این رابطه مکلف به پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان شده است.

وی در ادامه به مدل های بازنشستگی در این سازمان اشاره کرد و گفت: هر فرد با ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی می تواند بازنشسته شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: افرادی که دارای ۵۰ سال سن هستند نیز می توانند با حداقل ۳۰ سال سابقه بازنشسته شود.

زدا در مورد مشاغل سخت و زیان آور نیز خاطر نشان کرد: افرادی که در این مشاغل مشغول به کار هستند بدون شرط سنی و جنسیت خاص با ۲۰ سال سابقه مستمر و ۲۵ سال سابقه متناوب می توانند بازنشسته شوند و علاوه بر این کسانی که در محیط های صنعتی ۲۵ سال سابقه فعالیت دارند، می توانند بدون شرط سنی بازنشسته شوند.

وی به یکی دیگر از مدل های بازنشستگی در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مردان تا ۶۰ سال و زنان با ۵۵ سال با حداقل ۲۰ سال سابقه می توانند بازنشسته شوند و این در حالی است که زنانی که ۴۲ سال سن دارند، می توانند با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات