ریزش سقف یک ساختمان در روستای کرونی شهرستان شیراز، سه کارگر را در زیر آوار به دام انداخت.

به گزارش افکارنیوز ، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز در این باره گفت: سه کارگر که در حال بتن ریزی سقف یک ساختمان بودند، بدلیل رعایت نکردن مسایل ایمنی در ساخت و ساز و ریزش سقف، زیر آوار ماندند.

رامین طالبی با بیان اینکه ماموران آتش نشانی بلافاصله پس از اعلام موضوع به محل حادثه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: استفاده از جک های چوبی برای مهار سقف و بی توجهی به لزوم توجه به رعایت دستورات ایمنی، سبب ریزش سقف و حبس کارگران شده بود.

وی یادآور شد: دو نفر از کارگران بلافاصله و با کمک اهالی محل، از زیر آوار خارج شده بودند، اما نفر سوم که یک کارگر افغانی بود، بدلیل سقوط تیرچه بلوک روی پاهایش، بدام افتاده بود.

طالبی افزود: ماموران امداد آتش نشانی بموقع به محل حادثه رسیده و با تقسیم به دو گروه کاری، یک گروه به ایمن سازی محل مبادرت کرد و گروه دوم نیز با استفاده از جک های بادی و دستگاه های برش هیدرولیک، رهاسازی یکی از سه کارگر را انجام دادند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز لزوم برخورد قانونی با کسانیکه مبادرت به ساخت و سازغیرقانونی و همچنین سازندگانی که نکات ایمنی را در ساختمان سازی رعایت نمی کنند، را یادآور و متذکر شد: یکی از مشکلات امروز در جوامع شهری، رعایت نکردن ضوابط ایمنی است.

طالبی گفت: هر سال این بی توجهی ها باعث وارد شدن خسارت های بی شمار مالی و جانی و بروز حوادثی تلخ از جمله فوت و نقص عضو و از کارافتادگی شده و می شود.

مدیرعامل آتش نشانی شیراز گفت: در دو هفته اخیر شاهد دو مورد گودبرداری غیراصولی در شیراز و ریزش ساختمان های مسکونی مجاور گودبرداری ها بوده ایم که خوشبختانه هیچ یک تلفات جانی نداشت، اما موجب وارد شدن زیان های فراوان مالی شد.

طالبی سقوط کارگران از ارتفاع را از حوادث شایع برشمرد و گفت: متاسفانه رعایت نکردن اصول ایمنی توسط پیمانکاران، ساختمان سازان و کارگران، زمینه ساز بروز حوادثی می شود که به راحتی قابل پیشگیری است.

مدیرعامل آتش نشانی شیراز گفت: یکی از مهمترین وظایف رسانه ها می تواند آموزش و اطلاع رسانی موارد ایمنی در ساخت و ساز و بسترسازی برای ارتقا فرهنگ ایمنی باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات