پزشکان آمریکایی در یک آزمایش جدید دریافتند ویتامین D با جلوگیری از ورود سلول های ایمنی آسیب رسان به مغز با بیماری ام اس مقابله می کند.

به گزارش افکارنیوز ، پزشکان آمریکایی در بررسی تاثیر ویتامین D در جلوگیری یا کاهش علائم بیماری های عصبی مشاهده کردند که بیماری ام اس در مناطقی از جهان که از خط استوا دورتر هستند و تابش نور خورشید زیاد نیست، شایع تر است.

ام اس نوعی اختلال خودایمنی است که موجب می شود سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول های سالم خود حمله کرده و آنها را از بین ببرد. در واقع غلاف میلین که سلول های عصبی را احاطه کرده و به آنها کمک می کند که سیگنال های الکتریکی را برای کنترل حرکت، صحبت کردن و فعالیت های دیگر ارسال کنند بر اثر این بیماری از بین می رود.

«آن گوک» ، محقق ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز گفت: ویتامین D نه تنها با تغییر کارکرد سلول های ایمنی آسیب رسان بلکه همچنین با پیشگیری از انتقال آنها به مغز بر بدن تاثیر می گذارد.

خبرگزاری شینهوا اظهار کرد: در بیماران مبتلا به ام اس سلول های سیستم ایمنی موسوم به سلول های T شکل موجود در گره های لنفاوی به بدن حمله کرده و پس از جستجو و یافتن غلاف میلین در مغز آن را تخریب می کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات