مدیر کل محیط زیست استان لرستان گفت: ۵ تیم برای یافتن توله های پلنگ تلف شده بسیج شده ا ند اما همچنان اثری از آنها نیست.

به گزارش افکارنیوز ، باز گیر گفت: دو روز گذشته یک قلاده پلنگ در اثر برخورد با یک خودرو تلف شد، اما پس از مشاهده این ماده پلنگ و بررسی های صورت گرفته مشخص شد این ماده پلنگ دو توله هم به همراه داشته است که از آن لحظه تلاش برای پیدا کردن توله ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فصل جفت گیری این حیوان زمستان و فصل به دنیا آوردن توله ها اول بهار است توله ها بیشتر از ۶ یا ۷ ماه سن ندارند و این سن برای توله ها کمی سخت است امیدواریم بتوانند طاقت بیاورند و درگیر حوادث در طبیعت نشوند.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان اذعان داشت: در حال حاضر ۵ تیم ۵ نفره در حال گشت و پیگیری هستند اما متاسفانه به دلیل بارش باران بعد از گم شدن توله ها رد پاها از بین رفته و کار را کمی مشکل کرده است.

بازگیر با اشاره به مرگ اولین پلنگ در سال جاری بر اثر شلیک گلوله خاطر نشان کرد: منطقه لرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب زیستگاه خوبی برای پلنگ ها است، اما تلفات هم در این استان کم نیست و این دومین پلنگی بود که از ابتدای سال جاری تلف شده است.

شایان ذکر است: طی ۴۸ ساعت گذشته یک ماده پلنگ در گردنه ایوان در، در کیلومتر ۲۵ جاده خرم آباد- الا شتر پس از برخورد با یک دستگاه خودرو کشته شد و توله های آن ناپدید شدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات