سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه دو طبقه کردن بزرگراه بعثت زمانی اجرایی می شود که به تصویب شورای شهر تهران برسد، گفت: پرداختن به این پروژه در پیشنهادهای سال آتی شهرداری قرار ندارد.

به گزارش افکارنیوز ، محمدهادی ایازی درباره مطالعات انجام شده توسط شهرداری برای ۲ طبقه کردن بخشی از بزرگراه بعثت، اظهار داشت: شهردار تهران با حضور در یکی از برنامه های تلویزیونی اخیر خود به این نکته اشاره کرد که پروژه صدر - نیایش مصوبه شورای شهر دوره سوم را داشت و قاعدتاً برای هر نوع پروژ ه عمرانی در این مقیاس به طور حتم باید مصوبه شورای شهر را اخذ کرد.

وی با تأکید بر این که این پروژه زمانی اجرایی می شود که به تصویب شورای شهر تهران برسد، خاطرنشان کرد: پرداختن به ۲ طبقه کردن بزرگراه بعثت در پیشنهادهای سال آتی شهرداری قرار ندارد.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: اگر شهرداری برای ۲ طبقه کردن بزرگراه بعثت نقطه نظری داشته باشد باید آن را در قالب لایحه به شورای شهر ارائه کند تا اعضای شورا بررسی های لازم را روی آن انجام دهند اما علاوه بر این که نظر اعضای شورای شهر را درباره اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی تأیید می کنیم، معتقدیم باید بر اساس برنامه ۵ ساله دوم شهرداری این موضوع در اولویت قرار گیرد ولی در عین حال باید نواقص شبکه بزرگراهی تهران را هم برطرف کرد.

وی تهران تصریح کرد: خوشبختانه همان طور که اعضای شورای شهر نیز اعلام کرده اند بالغ بر ۹۰ درصد شبکه بزرگراهی تهران کامل شده و اگر بتوانیم بخش دیگری از اقدامات لازم باقی مانده را انجام دهیم به باز شدن گره های کور ترافیکی در برخی نقاط شهر کمک خواهد شد. بزرگراه بعثت نیز از این منظر که جزء مناطق جنوبی است، در مجاورت ترمینال جنوب واقع شده و چند شبکه شمالی و جنوبی از این بزرگراه عبور می کند مورد توصیه کارشناسان حوزه حمل و نقل عمومی بوده است.

به گفته ایازی، به طور حتم این موضوع در شورای شهر مطرح می شود تا در صورت تصویب اعضای شورا به مرحله اجرا در آید.

ایازی در پاسخ به این پرسش که آیا ضرورت اعمال تغییرات در بزرگراه بعثت از بزرگراه همت که به ترافیک های سنگین معروف است، بیش تر بود؟ گفت: قاعدتاً ضرورت آن بیش تر بوده که از سوی شهردار مطرح شده است ضمن این که از مدت ها پیش توجه به ۲ شبکه شرقی غربی مطرح شد که یکی از آن ها شهید همت بود ولی اگر قرار باشد تقدم و تأخری برای اجرای پروژه هایی از این دست داشته باشیم بزرگراه بعثت که در جنوب شهر واقع شده در اولویت قرار دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات