رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی گفت: باند بزرگ قاچاق اشیاء عتیقه در خوی با تلاش اکیپی از ماموران پلیس متلاشی شد.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ رحیم جهانبخش، در جمع خبرنگاران افزود: در پی گزارشاتی مبنی بر فعالیت باندی به سرکردگی فردی سابقه دار در امر تهیه و توزیع اشیاء عتیقه در شهرستان خوی و شهرهای همجوار، بررسی موضوع به صورت ویژه با تشکیل اکیپی از ماموران پلیس امنیت استان در دستور کار قرار گرفت و پس از چند روز کار اطلاعاتی اعضای باند در شهرستان ارومیه، شناسایی و تحت مراقبت های خاص پلیسی قرار گرفت.

وی به سرنخی که از رابطان متهمان در شهرستان خوی بدست آمده بود، اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی های قضایی، منزل نامبردگان با همکاری ماموران پایس خوی مورد بازرسی قرار گرفت، در این بازرسی از منزل موصوف، انواع عتیقه جات اعم از ظروف تزئینی، سفال، سنگ های قیمتی، سکه، تسبیح، گردنبند و دستبند و همچنین سه تیغه قمه و یک قبضه اسلحه شکاری تک لول کشف و ضبط شد.

جهانبخش خاطرنشان کرد: ار این باند، دو دستگاه خودرو توقیف شده و پنج نفر از اعضا دستگیر شدند. تحقیق از متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده مقدماتی و کسب نظر کارشناسی از میراث فرهنگی کماکان ادامه دارد.

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی افزود: در پی اعلام منابع خبری مبنی بر فعالیت باند قاچاق تهیه و توزیع سلاح شکاری غیرمجاز در سطح شهرستان ارومیه، پس از چندین روز کار اطلاعاتی و مراقبت های شبانه روزی و هماهنگی های قضایی در یک عملیات منسجم تعداد ۲۳ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز از یک دستگاه خودرو متعلق به این باند کشف شد. با دستگیری دو نفر و توقیف یک دستگاه خودرو، تحقیق از متهمان برای دستگیری سایر اعضای این باند همچنان ادامه دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات