رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این سازمان آمادگی هر نوع همکاری و تعامل را با سازمان های غیر دولتی و NGOها در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد دارد گفت: اعتیاد اقتصاد کشور را تخریب می کند.

به گزارش افکارنیوز ، همایون هاشمی در مراسم فارغ التحصیلی دهمین دوره آموزش مددیاری اعتیاد و خانواده جمعیت خیره تولد دوباره که صبح امروز در دانشگاه علوم بهزیستی برگزار شد، اظهارداشت: موضوع اعتیاد و مسائل مربوط به آن یکی از دغدغه های نظام است و بحث درمان اعتیاد یکی از موضوعات مهم است که مباحث تخصصی خود را دارد.

وی افزود: آنچه که برای دولتمردان اهمیت ویژه ای دارد این است که پدیده شوم اعتیاد مناسبات اجتماعی را بهم می ریزد و به همین دلیل دولت تلاش می کند مباحث پیشگیری و درمان را به نحو مطلوب انجام دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ما در ایران اسلامی بر مبنای خانواده محور هستیم و در واقع اعتیاد خانواده را بهم می ریزد و شرایط ناهمگونی را ایجاد می کند.

وی افزود: اعتیاد اثرات مخربی را در بخش های مختلف و بویژه در اقتصاد ایجاد می کند ضمن اینکه اعتیاد بر اخلاق اجتماعی، رشته های مودت و… تاثیر می گذارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اعتیاد یک عامل انفجاری ملایم است، گفت: در کنار آموزش های میدانی که مورد توجه مددکاران است باید به موضوع پیشگیری در سطح یک نیز توجه شود و در واقع مددیاران هم درمان گرا باشد هم به مباحث پیشگیری توجه کنند.

هاشمی اظهار امیدواری کرد روزی برسد که به موضوع اعتیاد در کشور نیاز نداشته باشیم و با اجرای طرح های پیگیری در سطح کشور بتوان اعتیاد و مواد مخدر را کنترل کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: با توجه به اثرات متعدد آسیب های اجتماعی، همه در معرض آسیب قرار دارند چرا که مدل ها و شیوه های آسیب های اجتماعی توسعه پیدا کرده است ودر این زمینه باید بتوان آگاه سازی عمومی را به صورت گسترده در سطح جامعه انجام داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: برنامه های جمعیت خیره تولد دوباره باید برای ۷۵ میلیون نفر طراحی شود و در این زمینه باید به موضوع پیشگیری توجه ویژه ای شود ضمن اینکه سازمان بهزیستی آمادگی هر نوع همکاری و تعامل را با NGO ها و سازمان های غیر دولتی در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد را دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات