مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تصویب بودجه این سازمان در اسفند ماه خبر داد و گفت: امیدواریم پیش از پایان سال جاری بودجه سازمان تامین اجتماعی تمام مراحل خود را بگذراند و در اسفندماه به طور کاملا شفاف ارائه شود.

به گزارش افکارنیوز ، سید تقی نوربخش با اشاره به اینکه بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۲ در مردادماه مصوب شد، اظهار کرد: بودجه سازمان طبق قانون در قالب بودجه عمومی دولت تصویب نمی شود، بلکه بودجه این سازمان به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در هیات مدیره تصویب و در هیات امنا تنفیذ نهایی می شود.

وی در مورد میزان رشد بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال آینده نیز، خاطر نشان کرد: رشد بودجه سازمان تامین اجتماعی بر اساس افزایش حقوق و دستمزد است، چرا که بر اساس میزان وصولی سازمان، رشد بودجه نسبت به سال گذشته اعمال می شود.

نوربخش در ادامه از کاهش قطعی میزان ردیف بودجه غیرشمول سازمان تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد و گفت: قطعا میزان بودجه ردیف غیرشمول سازمان در سال آینده کاهش می یابد.

وی افزود: سعی می کنیم در مورد بودجه غیر شمول موارد غیر شمول را کاهش دهیم و به صورت کاملا شفاف و در داخل بودجه عمومی سازمان آن را اعمال کنیم، علاوه بر این قصد داریم میزان بودجه ردیف غیر شمول سازمان تامین اجتماعی را سال به سال کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به کسری ۵۰۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات سازمان تامین اجتماعی در سال جاری اشاره و اظهار کرد: بر اساس قانون می توانیم ۵۰۰۰ میلیارد تومان از ذخایر سازمان در سال ۹۲ برداشت کنیم، اما قصد داریم برداشت از ذخایر را کاهش دهیم و نه تنها این ۵۰۰۰ میلیارد تومان را در سال جاری از ذخایر سازمان برداشت نکنیم، بلکه برای حفظ ذخایر سازمان در ردیف بودجه سال آینده نیز میزان آن را کاهش دهیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات