معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: با متمرکز شدن پیش دبستانی در معاونت آموزش ابتدایی، صفر تا صد برنامه های این دوره از جمله، سیاستگذاریهای اساسی، برنامه های توسعه ای، برنامه ریزی درسی، نظارت و ارزشیابی و تدوین محتوا در معاونت آموزش و ابتدایی انجام می شود.

به گزارش افکارنیوز ، محمد دیمه ور درباره برنامه هایی که برای دوره ابتدایی تدوین شده، با اشاره به طراحی نقشه راه در راستای سند تحول ویژه این دوره گفت: تشکیل شورای راهبری با همکاری اساتید دانشگاه، صاحب نظران و متخصصان دوره ابتدایی در دستور کار است تا سیاستگذاریهای و راهبری این دوره برای اجرای برنامه های سند تحول از طریق این شورا صورت بگیرد و نقش این شورا همانند اتاق فکر دوره ابتدایی خواهد بود.

وی افزود: این شورا موظف به احصاء چالش ها و تدوین راهکارهای حل این مسائل خواهد بود تا مدلهای اجرایی برای تحقق اسناد بالادستی طراحی و برای اجرا ابلاغ شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش به ویژه آموزش ابتدایی تاب و تحمل این همه تغییرات و آسیبهای ناشی از این تغییرات را ندارد، از برنامه جدید این معاونت برای دوره پیش دبستانی خبرداد و اظهار کرد: دوره پیش دبستانی به لحاظ اهمیتی که برای نظام تعلیم و تربیت دارد در این معاونت متمرکزو برای این دوره یک اداره کل تشکیل می شود.

دیمه ور ادامه داد: با متمرکز شدن پیش دبستانی در معاونت آموزش ابتدایی، صفر تا صد برنامه های این دوره از جمله، سیاستگذاریهای اساسی، برنامه های توسعه ای، برنامه ریزی درسی، نظارت و ارزشیابی و تدوین محتوا در معاونت آموزش ابتدایی انجام می شود و تنها مجوز برای مراکز پیش دبستانی بخش خصوصی از سوی سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی صادر خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سیاست اول معاونت ابتدایی برای دوره پیش دبستانی، توسعه و گسترش مراکز پیش دبستانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مناطق مرزی با یک شیب مناسب است که در این راستا توسعه دوره پیش دبستانی غیردولتی با مشارکت بخش خصوصی است؛ از سوی دیگر در بخش دولتی نیز توسعه پیش دبستانی در دستور کار خواهد بود؛ به این معنا که ادارات آموزش و پرورش استانها به صورت منطقه ای توسعه پیش دبستانی را در دستور کار قرار خواهند داد.

دیمه ور تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی گسترش و توجه به دوره پیش دبستانی ، تحقق مطالبه رهبری برای آموزش زبان فارسی به ویژه در مناطق دو زبانه است که مراکز پیش دبستانی باید نوآموزان را برای آموزش پذیری آماده کنند.

معاون وزیر درادامه با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار نوآموز جذب مراکز پیش دبستانی شده اند، خاطرنشان کرد: باید برای سال تحصیلی آینده از نظر عدد و رقم نیز هدفگذاری مناسب صورت بگیرد و قطعا باید تعداد جذب پیش دبستانی را در سال آینده افزایش دهیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات