معاون عمرانی استانداری تهران گفت: حرکت در چارچوب قانون یک ضرورت است و شوراها از دخالت نابجا در امور اجرایی شهر داریها و در مو اردی همچون جذب نیرو و استخدام ها پرهیز نمایند.

به گزارش افکارنیوز ، مهندس کریمی معاون عمرانی استانداری تهران در مراسم گردهمایی شوراهای شهر ملا رد، قدس و شهریار که با حضور جمعی از مسئولین استانی، محلی و شهرستانی، در فرهنگسرای الغد یر و به میزبانی شهرداری شهریار برگزار شد ضمن اشاره به نقش جلسات اینچنینی در همفکری و تبادل تجربه هرچه بیشتر اظهار داشت: حرکت در چارچوب قانون یک ضرورت است و شوراها نیز همواره این نکته را مد نظر قرار دهند که از دخالت نابجا در امور اجرایی شهر داریها و در مو اردی همچون جذب نیرو و استخدام ها پرهیز نمایند.

وی در ادامه با تشریح دیگر دستور کارهای اولویت دار مجموعه مدیریت شهری تصریح کرد: مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، پاکسازی و ساماندهی زباله های ساختمانی به عنوان یکی از پدیده های نامطلوب و نوظهور در استان تهران مورد توجه جدی قرار گیرد.

کریمی در ادامه با اشاره به کارکرد کمیته حل اختلاف در هنگام بروز تخلف و نارسایی خاطر نشان کرد: امید آن داریم با قانون مند ی، همدلی و همیاری مضاعف کمیته حل اختلاف در زمره کم کار ترین کمیته ها در تشکیلات استانداری قرارگیرد.

استان تهران پایین ترین سطح بودجه را دارا است


در ادامه این مراسم گروسی نماینده مردم شهریار، ملا رد و قدس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در عرصه مدیریت شهری، شورای شهر ظرفیت ویژه ای محسوب می شود و مثابه اتاق فکری برای شهرداری عمل می کند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش جلسات هم اندیشی در بین مسئولین شهرستان تصریح کرد: جلسات اینچنینی نقش حائز اهمیتی را در کاهش مشکلات ایفا می نماید زیرا نتایج حاصله از فرآیند انتقال تجربیات توفیقات مضا عفی را برای مسئولین و شهروندان به همراه خواهد داشت.

گروسی در ادامه با بیان محدودیت های موجود در بودجه استان تهران اظهار داشت: با چنین وضعیتی پروژه های عمرانی در استان تهران آن طور که باید پیش نخواهد رفت زیرا پایین ترین سطح بودجه برای استان تهران است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای تصریح کرد: حداقل فایده این مذاکرات شکسته شدن اجماع جهانی علیه ایران است و امید آن می رود با تدبیر و امید مشکلات به حداقل ممکن کاهش پیدا نماید.

اولویت بندی پروژه های عمرانی با در لحاظ نمودن نظر مردم


هادی زاده فرماندار شهریار در ادامه این مراسم ضمن اشاره به گستردگی شهرستان شهریار تصریح کرد: انتظار مردم از مسئولین وحدت و همدلی است و به فضل الهی آرامش و فضای خوبی در بین مدیران و شهروندان جاری و ساری است و حفظ و دوام چنین وضعیتی یک ضرورت جدی محسوب می شود.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت اجرای بی کم و کاست قوانین و آئین نامه ها خاطر نشان کرد: لزوم نگاه عادلانه در جمع بندی پروژه های عمرانی و شهری یک اصل سازنده است و مسئولین توجه ویژه ای را به لحاظ نمودن نظر مردم در اولویت بندی پروژه های عمرانی مبذول دارند.

گفتنی است، در پایان این مراسم کلاسهای آموزشی برای اعضای شوراهای شهر شهریار، ملارد و قدس با هدف توجیه، آموزش و هماهنگی بین اعضای شورای و مسئولین برگزار شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات