قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: با توجه به اهمیت تشکل های مردم نهاد، خانه تشکل ها در کشور راه اندازی می شود و تسهیلاتی نیز برای افراد فعال در این تشکل ها به عنوان مقام های مشورتی در نظر گرفته می شود.

به گزارش افکارنیوز ، سیدمرتضی میرباقری درباره تشکل های مردم نهاد (NGO) اظهار داشت: باید در خصوص تشکل های غیردولتی جدی تر عمل کنیم.

وی افزود: در این راستا آیین نامه ای در حال تدوین است تا مشکلات قانونی و خلأهای سازمان های مردم نهاد برطرف شود.

میرباقری با اشاره به اینکه باید با تدوین لایحه ای موضوع تشکل های مردم نهاد را شفاف کرد افزود: باید از جنبه های مختلف مالی، اداری، بین المللی و داخلی مشخص شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی افزود: در مذاکراتی که بنده با وزیر کشور و وی با رئیس جمهور داشته است عنوان شده که هر چه سریعتر لایحه مشخصی در زمینه تشکل های دولتی و مردم نهاد داشته باشیم.

وی گفت: مسئولین نهادهای مختلف حاکمیتی به این نتیجه رسیده اند که باید سازمان های مردم نهاد حضور جدی تری در عرصه های مختلف کشور داشته باشند.

میرباقری به حضور سازمان های مردم نهاد در عرصه های بین المللی اشاره کرد و گفت: در این عرصه بسیاری از گره هایی که با دست تشکل های غیردولتی بین المللی باز می شود با بحث های دیپلماسی و دولتی حل نمی شود.

وی افزود: در فاصله کمتر از ۲ هفته آینده سازمان های مردم نهاد نشستی با وزیر کشور دارند و در فاصله کمتر از این نشست با رئیس جمهور جلسه ای را برگزار خواهند کرد.

میرباقری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تشکل های مردم نهاد خانه تشکل ها نیز در کشور راه اندازی می شود و تسهیلاتی نیز برای این افراد به عنوان مقام های مشورتی در نظر گرفته می شود.

وی گفت: در عرصه های بین المللی بسیاری از کشورها از ظرفیت های بالای تشکل های غیردولتی برای برطرف کردن مشکلات مشاوره می گیرند.

میرباقری خاطرنشان کرد: در کشور ما ۳۲ مقام مشورتی وجود دارد که با توجه به مشکلات کشور در عرصه های مختلف جامعه این تعداد بسیار کم است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات