یک گروه از سارقان گوشی قاپ که با موتورهای اجاره ای اقدام به قاپیدن گوشی دانشجویان می کردند، به دام افتادند.

به گزارش افکارنیوز ، روز چهاردهم شهریورماه جوان دانشجویی با مراجعه به کلانتری ۱۳۹ مرزداران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراه وی به ارزش تقریبی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تومان کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور شعبه ۱۴ بازپرسی دادسرای ناحیه ۲ تهران، پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در

اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: روز چهاردهم در روز چهاردهم شهریورماه در حال صحبت با گوشی تلفن همراه بودم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین در مقابل من توقف کرد؛ آنها ابتدا نشانی منطقه مینی سیتی را سؤال کرده و من نیز در حال توضیح دادن به آنها بودم که ناگهان ترک نشین موتور پیاده شده، چاقویی را از زیر لباسش خارج کرد و با تهدید اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرد؛ پس از سرقت نیز به سرعت سوار موتور شد و هر دو نفر به سرعت از محل دور شدند.

شناسایی دهها مالباخته

با آغاز رسیدگی به پرونده و احتمال وقوع سرقت های مشابه، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی به بررسی سرقت های مشابه پرداخته و اطلاع پیدا کردند که دهها مالباخته که عمدتا دانش آموز و یا دانشجو هستند، به این شیوه و شگرد در مناطق غرب و شمال غرب تهران بویژه در اشرفی اصفهانی، بلوار فردوس، پونک، باغ فیض، شهرک راه آهن، سعادت آباد، شهرک قدس (غرب) ، مرزداران و غیره مورد سرقت وجوه نقد و بویژه گوشی تلفن همراه های مدل بالا قرار گرفته اند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کاراگاهان گفت: در شهرک هما به همراه دوستم در حال رفتن به آموزشگاه بودیم که دو نفر موتورسوار در مقابل ما توقف کردند؛ یکی از آنها اقدام به پرسیدن زمان ساعت کرد و من نیز ساعت ۱۴: ۲۰ را به وی اعلام کردم؛ ناگهان همین شخص با دیدن گوشی تلفن همراه apple در دستم، از موتور پیاده شد و با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه من و دوستم کرد؛ ما نیز با مشاهده تهدید چاقو در آن لحظه نتوانستیم هیچگونه مقاومتی در برابر آنها انجام دهیم.

شناسایی و دستگیری متهمان

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی متهم سابقه دار بهزاد. ص (۲۲ ساله) شدند که در سال های گذشته نیز به همین اتهام سرقت به عنف دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی بهزاد، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه خلیج کرده و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که وی مدتی است به محل سکونتش مراجعه ندارد؛ در ادامه تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه بهزاد و دیگر اعضای گروه، کارآگاهان موفق به شناسایی سه عضو دیگر گروه به نام های ناصر. ج (۱۸ ساله) ، حسین. خ (۱۸ ساله) و بهروز. الف (۲۲ ساله) شدند.

سرانجام با شناسایی محل های تردد متهمان در منطقه تهرانسر، کاراگاهان اقدام به دستگیری هر چهار متهم کرده و در بازرسی از آنها موفق به کشف دهها گوشی تلفن همراه مسروقه و دو دستگاه موتورسیکلت شدند.

متهمان پس از انتقال به پایگاه دوم آگاهی و شناسایی توسط مالباختگان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره زورگیری گوشی های تلفن همراه مدل بالا و گران قیمت اعتراف کردند؛ متهمان در خصوص استفاده از انواع موتورسیکلت ها جهت انجام سرقت نیز عنوان داشتند که موتورسیکلت ها را به صورت روزانه اجاره، پس از انجام سرقت و در ازای هزینه اجاره موتورسیکلت، یک عدد گوشی تلفن همراه مسروقه را به صاحب موتورسیکلت ها تحویل می دادند.

سرهنگ کارآگاه جانپرور، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: تا به این لحظه دهها مالباخته در خصوص این پرونده شناسایی و متهمان نیز به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در غرب و شمال غرب تهران اعتراف کردند؛ لذا از کلیه مالباختگان بویژه از دانش آموزان و دانشجویانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت وجوه نقد و بویژه گوشی های تلفن همراه خود قرار گرفتند دعوت می شد تا جهت شناسایی متهمان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات