رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: اعتماد نداشتن به جوانان و عدم واگذاری مسئولیت های جدی به آنان باعث شده است جوانان به سمت طفره روی و راحت طلبی سوق داده شوند.

به گزارش افکارنیوز ، محمد تقی حسن زاده گفت: سبک زندگی که امروز جوانان ما در پیش گرفته اند قطعاً سبک مطلوبی نیست و این موضوع برگرفته از نوع سرگرمی ها و اولویت هایی که در اوقات فراغت خود دارند که نمی تواند نیازهای فعلی و آینده آنها را تأمین کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور زمینه هایی مناسبی نداریم که جوانان بتوانند در مسیرهای اصلی خود حرکت کنند و همین موضوع جوانان را به سمت طفره روی و راحت طلبی سوق داده است و هرچند تعداد این جوانان زیاد نباشد اما نمود دارند.

حسن زاده افزود: اعتمادسازی و واگذاری مسئولیت ها به آنها از مسائلی است که باید به آن توجه کنیم و برخوردهای جدی تری و مباحث فکری و گفت وگو با جوانان داشته باشیم.

رئیس مرکز مطالعات وزارت جوانان اظهار داشت: امروز نیازمند هستیم تا گپ جدی بین پدر و مادر و جوانان وجود داشته باشد نه اینکه آنها را رها کنیم و فکر کنیم که این مسیر به نفع آنان است اما شرایط زندگی امروز و استفاده از وسایل ارتباطی مانند اینترنت، ماهواره و وسایل ارتباط جمعی باعث شده است که جوانان کمتر به فعالیت بپردازند و ترجیح می دهند بیشتر در شرایطی که کمتر به سختی بیفتند قرار گیرند و این خطری برای جوانان است.

حسن زاده تصریح کرد: گروه همسالان بیشترین تأثیر را بر روی جوانان دارند هم اکنون تن پروری هنجاری است که به عنوان یک دغدغه در میان جوانان مطرح است و می تواند در کوتاه مدت و دراز مدت عوارض زیادی را برای جامعه داشته باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات