دبیر کمیته ملی شیر آموزش و پرورش، شیر توزیعی در مدارس را از سالم ترین شیرهای موجود برابر شاخص های استاندارد توصیف کرد که فاقد هرگونه موادافزودنی است.

به گزارش افکارنیوز ، احمدی در چهارمین جلسه کمیته شیر که در سالن جلسات معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی برگزار شد، گزارش مبسوطی از چگونگی فرایند اطلاع رسانی، فراخوان مناقصه، عقد قرارداد با شرکت های لبنی، نظارت و کنترل، حمل و توزیع ارائه و اضافه کرد.

مسئول کمیته شیر وزارت آموزش و پرورش افزود: برابرگزارش های رسیده از بسیاری از استان ها شیر از ۹ آذر ماه به صورت نمادین آغاز شده و بتدریج با اعلام آمادگی شرکت های لبنی، توزیع شیر سالم در کلیه مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه (راهنمایی) دولتی توزیع خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره تفاوت شیر پاستوریزه و استریل نیز افزود: در برخی نقاط گرمسیری و صعب العبور ناگزیر باید از شیر استریل استفاده گردد که این نوع شیر با توجه به بسته بندی خاص و فرایند تولید تقریبا صدتومان گرانتر از شیر پاستوریزه است و گرنه تفاوتی در کیفیت شیر وجود ندارد.

احمدی با اشاره به استقبال گسترده شرکت های لبنی از مشارکت در طرح توزیع شیر اضافه کرد: متاسفانه برخی شرکت های لبنی در استان ها مبالغی بیش از سقف برآورد شده مطالبه می کنند که قابل قبول نیست، لذا سعی داریم برای حل مشکل این گونه استان ها، شیر از استان های مجاور تهیه و توزیع گردد.

مسئول کمیته شیر وزارت آموزش و پرورش با شاره به کنترل و نظارت دستگاه های نظارتی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر کیفیت سلامت شیر از مبدا تا مقصد اضافه کرد: علاوه بر این به کمک آزمایشگاه های مجهز کنترل کیفیت، سلامت شیر از دامداری تا مدرسه بر اساس شاخص های استاندارد مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل های صادره، استان ها مجاز به توزیع شیر طعم دار یا دارنده موارد افزودنی در مدارس نیستند و در صورت مشاهده تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.

احمدی با اشاره به نقش شیر در استحکام استخوان ها و تامین سلامت کودکان و نوجوانان و ارتقای فرهنگ مصرف شیر، افزود: تلاش می کنیم تا در صورت تامین اعتبار لازم تمامی دانش آموزان کشور تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

یادآور می شود توزیع شیر در مدارس استان مازندران پس از انجام اقدامات قانونی از ۱۶ آذر ۹۲ آغاز شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات