عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: ما می خواهیم بدانیم در ساخت و سازهایی که طی این چند ساله صورت گرفته خروجی و سلامت و کیفیت پرو‍ژه درست بوده، مبلغ هزینه شده بیشتر بوده یا کمتر و یا دلایل عقب ماندگی پروژه چه بوده است.

گروه اجتماعی - اعضای شورای شهر تهران دیروز در حالی گزارش عملکرد شهرداری تهران در برنامه اول خود را رد کردند که قرار شد شهرداری تهران در وقتی دیگر گزارشی شفاف تر را همراه با جداول و عملکرد کمی ارائه کند.

در همین خصوص عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفتگو با افکار نیوز با بیان اینکه ما نمی خواهیم شرمنده بیت المال و مردم باشیم خواستار یک خط کش معیار ایده آل در گزارش های بعدی شهرداری شد.

ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه در گزارش عملکرد ۵ ساله شهرداری که دیروز در شورا ارائه شد بیشتر شاهد گزارش برنامه ای بودیم که در اول سال اعلام می کنند، ادامه داد: در گزارش ارائه شده خط کش کمیت و کیفیت وجود نداشت و به همین دلیل اعضای شورا از نحوه ی گزارش دهی راضی نشدند.
قناعتی با بیان اینکه قرار شده است این گزارش به صورت کامل تر در جلسات بعدی ارائه شود، تاکید کرد: در گزارش ارائه شده باید به جزئیات توجه شده باشد تا بتوانیم از نظر حجمی و کیفی کارهای صورت گرفته در شهر را بررسی کنیم.

قناعتی با بیان اینکه شهرداری باید با خط کشی دقیق این گزارش را ارائه کند، ادامه داد: بر اساس همین خط کش است که می توانیم بگوئیم آیا عملکرد شهرداری خوب بوده است یا بد تا برای بودجه ی پیشنهادی سال بعد جلوی اشتباهات را بگیریم تا بیت المال به اشتباه هزینه نشود.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در خصوص نحوه ی بررسی اعضای شورا توضیح داد: به عنوان مثال ما می خواهیم بدانیم در ساخت و سازهایی که طی این چند ساله صورت گرفته خروجی و سلامت و کیفیت پرو‍ژه درست بوده، مبلغ هزینه شده بیشتر بوده یا کمتر و یا دلایل عقب ماندگی پروژه چه بوده است.

وی در مثال دیگری در خصوص نحوه ی ارائه این گزارش گفت: درخروجی فرهنگی هزینه های صورت گرفته باید بدانیم آیا طی این سالها مشکلات روانی جامعه کمتر شده است، آیا جلوی رشد آمار استفاده از دخانیات را گرفته اند، آیا برای حفظ و گسترش فرهنگ ایثارگری اقدامات لازم صورت گرفته است، آیا فرهنگسراها و خانه های محله ی ایجاد شده در ترویج بنیان های اجتماعی و تحکیم خانواده کمک کرده اند و اینکه آیا مدیریت به صورت کامل رخ داده است یا آنکه خیر یک آماری را به صورت کلی اعلام کرده اند که چنین کرده و چنان کرده ایم.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه باید یک گزارش مطلوب در این زمینه ها وجود داشته باشد تا شورا بتواند میزان رضایتمندی خود را از عملکرد شهرداری بیان کند، ادامه داد: اعضای شورا این گزارش را به صورت کتبی و شفاهی مطالبه کرده اند چراکه باید به درستی برای بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری برای سال بعد تصمیم گیری شود.

قناعتی با بیان اینکه کار اعضای شورا نظارت است، تصریح کرد: ما در بیان این گزارش به نگاهی کارشناسانه و تخصصی نیاز داریم تا بتوانیم مدیریت سبد هزینه های شهری را برای سال بعد بدرستی تبیین کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات