معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با افتتاح ۱۷۹ شعبه شورای حل اختلاف ویژه مددجویان این نهاد در سراسر کشور، حدود ۱۴ هزار پرونده مربوط به مددجویان این نهاد در شوراهای حل اختلاف در سال گذشته تشکیل و بررسی شد.

به گزارش افکارنیوز ، منصور قمشه گفت: از تعداد ۱۳هزار و ۹۵۴ پرونده مورد بررسی قرار گرفته شده، تعداد ۴ هزار و ۶۹۷ مورد (۷/۳۳ درصد) مربوط به دعاوی کیفری و تعداد ۹ هزار و ۲۵۷ مورد (۳/۶۶ درصد) مربوط به دعاوی حقوقی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته به طور متوسط در هر شعبه تعداد ۸۳ مورد پرونده تشکیل شده است که این رقم در هرماه تقریبا ۷ مورد و به طور میانگین ۷۸ مورد پرونده در هرشعبه مورد بررسی قرار گرفته که این رقم در هر ماه ۶ مورد است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: از مجموع ۱۳ هزار و ۹۵۴ مورد پرونده بررسی شده، تعداد ۶ هزار و ۸۲۶ مورد (۹/۴۸ درصد) با مصالحه خاتمه یافته است و تعداد ۷ هزار و۱۲۸ مورد (۱/۵۱ درصد) منجر به صدور حکم شده است و به طور کلی ۹۴ درصد از پرونده های تشکیل شده در این شوراها مورد بررسی قرار گرفته و به پایان رسیده که این نسبت در خصوص مددجویان مورد حمایت حدود ۸۴ درصد بوده است.

وی گفت: در کل کشور تعداد ۶۶۱ نفر عضو این شوراها بوده که از این تعداد ۱۲۱ نفر (۳/۱۸ درصد) از کارکنان کمیته امداد امام (ره) و تعداد ۵۴۰ نفر دیگر (۷/۸۱ درصد) کارکنان غیر امدادی می باشند و از مجموع ۱۷۹ شعبه ی شورای حل اختلاف موجود تعداد ۲۲ شعبه در داخل واحدهای کمیته امداد و تعداد ۱۵۷ شعبه در خارج از این نهاد مستقر هستند.

قمشه تاکید کرد: به دلیل عدم پیش بینی سرفصل هزینه در امور مالی امکان مقایسه هزینه های پرداختی توسط این نهاد به مراکز مذکور شامل (حقوق اعضای امدادی، تجهیزات و… ) با نسبت خدمات ارائه شده به مددجویان میسور نشد، لیکن به نظر می رسد با توجه به اینکه صرفا در سال گذشته، حدود ۱۶ درصد از مراجعین و دریافت کنندگان خدمات، مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده اند، بیشترین بهره برداری مراکز فوق الذکر شامل حال افراد نیازمند غیر تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات