نقشینه گفت: فردا با تقویت زبانه پر فشار روی سواحل شمالی کشور بارش ها در سواحل جنوبی دریای خزر تشدید می شود و با وزش باد همراه است و طی این مدت روی ارتفاعات البرز و قسمت هایی از شرق کشور بارش برف آغاز می شود و از اواخر فردا از میزان این بارش ها کاسته می شود.

به گزارش افکارنیوز ، امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز" پنجشنبه ۲۸ آذر ماه ۹۲" با ورود سامانه بارشی جدید بارش ها در غرب و جنوب غرب کشور آغاز شده است و بتدریج علاوه بر مناطق فوق به دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس و از بعدازظهر به دامنه های البرز نیز خواهد رسید.

وی افزود: فردا با تقویت زبانه پر فشار روی سواحل شمالی کشور بارش ها در سواحل جنوبی دریای خزر تشدید می شود و با وزش باد همراه است و طی این مدت روی ارتفاعات البرز و قسمت هایی از شرق کشور بارش برف آغاز می شود و از اواخر فردا از میزان این بارش ها کاسته می شود.


نقشینه اظهار داشت: از فردا در شمال شرق کشور وزش باد شدید می شود و کاهش قابل توجه دما رخ می دهد بطوریکه فردا صبح دمای مشهد به ۵ درجه زیر صفر و روز یکشنبه به ۷ درجه زیر صفر خواهد رسید.

وی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری و اواخر وقت افزایش ابر، اوایل شب بارش پراکنده و وزش باد و فردا، نیمه ابری گاهی وزش باد در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود و همچنین شب یلدا، آسمان کمی ابری تا نیمه ابری پیش بینی می شود.

نقشینه تصریح کرد: امروز بارش برف در کوهرنگ، علی گودرز، تویسرکان، زنجان، نهاوند، درود و سردشت قابل توجه گزارش شده است و همچنین بارش باران در خرم آباد، گوتوند از شدت بیشری برخوردار بوده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات