خسروی گفت: کل پهنای باند اینترنت کشور ۷۰ گیگ بود که ۴۰ گیگ افزایش پیدا کرد.

به گزارش افکارنیوز ، خسروی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در جمع خبرنگاران گفت: کل پهنای باند اینترنت کشور ۷۰ گیگ بود که ۴۰ گیگ افزایش یافته و همچنین تا پایان سال ۹۳ ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل افزایش خواهد یافت و ظرفیت پهنای باند داخلی حدود ۸۵۰ گیگ است که تا پایان سال به ۹۰۰ گیگ می رسانیم و ظرفیت IP کشور به ۸۵۰ گیگ رسیده است.

وی ادامه داد: سامانه امنیت شبکه زیر ساخت به وقوع پیوسته و به طور آزمایشی کار می کند.

خسروی افزود: در سال قبل و امسال افزایش چشم گیری در هزینه پهنای باند داشته ولی در سال قبل و امسال افزایش قیمت نداشته ایم.

زیر ساخت ایجاد امکانات هم در بین الملل و هم در شبکه مادر مخابراتی است و پیشبر ان توسعه کشور ها شاخص ICT است.

وی در خصوص اختلاف مخابرات با شرکت ارتباطات زیر ساخت اظهار داشت: تا پایان سال ۹۱ شرکت مخابرات ۲۷۰ میلیارد تومان بدهکار است ولی شرکت مخابرات مدعی است که ۱۲۰ میلیارد تومان بدهکار می باشد و در جلساتی که گذاشته شد قرار شد آنچه که آنها خود قبول دارند پرداخت کنند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت تصریح کرد: بودجه سال آینده ما یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه جاری و کل سود ۳۰۰ میلیارد تومان که ۵۰ درصد سهم دولت و ۲۵ درصد عوارض مالیات است که حدود ۹۰ میلیارد تومان نمی توان زیر ساخت های ایجاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: فیلترینگ و سیاست ها، اعمال و تصمیم گیریها آن در قانون جرائم رایانه ای توسط کمیته تعیین مصادیق ملت انجام می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات