کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این هفته جوی آرام در اکثر نقاط کشور همراه با ماندگاری هوای سرما پیش بینی می شود که این امر باعث افزایش غلظت آلاینده ها در کلانشهرها و شهرهای صنعتی شده است.

به گزارش افکارنیوز ، مرتضی ضرابی، کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور، اظهار داشت: از دیروز تا فردا خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود و این امر در خلیج فارس به سبب وزش باد شدید باعث شده تا ارتفاع موج به ۸ پا در این محدوده و همچنین دریای عمان به ۹ پا برسد. بنابراین توصیه می شود که شناورهای سبک و قایق های تفریحی از تردد غیرضروری در مناطق یادشده خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اکنون استان گرگان شاهد بارش باران بوده و در ساعات گذشته بارش خفیف برف در کرمان و رفسنجان و ارتفاعات جنوب شرق رخ داده است، ادامه داد: برای امروز بارش خفیف در برخی نقاط استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، استان گلستان و شرق مازندران پیش بینی می شود که به تدریج از ظهر فردا این موج از این مناطق خارج می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه اولین بارش زمستان از آن جزایر جنوبی کشور و جنوب فارس برای فردا بعدازظهر پیش بینی شده و در دوشنبه نیز برای سیستان پیش بینی می شود، افزود: این هفته جوی آرام در اکثر نقاط کشور همراه با ماندگاری هوای سرما پیش بینی می شود که این امر باعث افزایش غلظت آلاینده ها در کلانشهرها و شهرهای صنعتی شده است.

ضرابی با بیان اینکه شاهد وزش باد در اکثر نقاط کشور هستیم، گفت: اکنون هوای پایتخت یک درجه بالای صفر است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات