تاکنون هم نه گزارشی از کلاهبرداری از آن طریق گزارش شده و نه آماری از تاثیر آن بر خانواده ها تایید شده است. که اگر هم این چنین بود باید پرسید فیلترینگ فیس بوک چه دردی را دوا کرد که فیلترینگ وی چت می کند؟

گروه اجتماعی - روز ۵شنبه نرم افزار «ویچت» فیلتر شد. کاربران اینترنت همراه از این پس بیشتر صفحه «پیوندها» را ملاحظه مشاهده می کنند. فیلترینگ ویچت، بازتاب زیادی را در بین مردم داشت.

به گزارش افکارنیوز ، در حال حاضر، موجی از فیلترهای جدید موسوم به" فیلتر اندرویدی" ها آغاز شده و اولین نمود کامل در فیلتر نرم افزار ویچت خود را نشان داده است. علت دقیق فیلترینگ ویچت مشخص نیست. اما تنها گذشت چند ساعت لازم بود تا نرم افزار دور زدن فیلترینگ ویچت درمیان طرفداران این شبکه ارتباطی دست به دست شود. فیس بوک فیلتر است، اما ۱۷ میلیون کاربر ایرانی در این شبکه اجتماعی عضو هستند.

اما به نظر میرسد فیلترینگ وی چت بدون کار کارشناسی کافی صورت گرفته است. چرا که این نرم افزار نه مانند فیس بوک عمومی است و نه مانند برخی نرم افزارها ساخت شرکتهای صهیونیستی است.
وی چت یک شبکه اجتماعی موبایل -بنیان است که توسط شرکت tencent چین طراحی و ساخته شده و بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد.

تاکنون هم نه گزارشی از کلاهبرداری از آن طریق گزارش شده و نه آماری از تاثیر آن بر خانواده ها تایید شده است. که اگر هم این چنین بود باید پرسید فیلترینگ فیس بوک چه دردی را دوا کرد که فیلترینگ وی چت می کند؟

نشانه های شروع این موج جدید فیلترینگ اظهارات برخی از افراد همانند مسئول بسیج جامعه زنان گفته بود" پشت پرده شبکه اجتماعی جدید «وی چت» صهیونیست است که از این شبکه های مخرب حمایت می کند. شبکه های اجتماعی جدید مانند «وی چت» و همچنین فیس بوک حیازدایی و ترویج اباگری را به دنیال دارد در واقع این شبکه های برای خانواده ها و جوانان مخرب هستند. "

همچنین لاله افتخاری از نمایندگان اصولگرا در گفتگویی درباره فیلتر نرم افزار تلفن های همراه بیان کرده بود که" ابزار هایی که به نظام ضربه می زند باید فیلتر شود و ابزار هایی از این قبیل به غیر از مسائل جاسوسی، مسائل اخلاقی نیز ایجاد می کند و در کمیسیون مدتی است بحث فیلترینگ انها مطرح است فقط منتظر هستیم به یک نظر جمعی برسیم و برای قطعی کردن فیلترینگ این برنامه های تلفن همراه اقدام کنیم و در آینده نزدیک حتما اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد"

باید پرسید که آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان بجای ابزار قهری از راهکارهای فرهنگی استفاده کنند؟ !

شهید آوینی بیش از ۲۰ سال پیش گفته بود؛ و اما درباره خودمان. نباید بترسیم. حصارها تا هنگامی مفید فایده ای هستند که دزدان شب رو، بر زمین می زیند، اما آن گاه که دزدان از آسمان فرود می آیند، چگونه می توان به حصارها اطمینان کرد؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات