معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر بر انجام نظارت های بهداشتی توسط بازرسین بهداشت محیط سراسر کشور بر مراکز تهیه و توزیع نذورات تاکید کرد.

به گزارش افکارنیوز ، مهندس سیدرضا غلامی اظهار کرد: بازرسین بهداشت محیط سراسر کشور به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه به ویژه جلوگیری و کنترل بیماری های مرتبط با آب و غذا موظفند در محل های برگزاری مراسم اعم از هیئت ها، مساجد، تکایا، حسینیه ها حضور داشته و بر نحوه توزیع نذورات نظارت داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر استفاده از آب سالم و لوله کشی جهت پخت و پز، تهیه چای و شستشوی ظروف افزود: در تهیه تذورات باید از مواد غذایی خام بسته بندی شده و مورد تائید وزارت بهداشت استفاده شود. همچنین فراورده های گوشتی نیز باید مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور باشد.

وی با توصیه بر استفاده از نمک های یددار تصفیه شده اضافه کرد: در تهیه نذورات از روغن های با ترانس پایین استفاده شود. حبوبات و غلات مورد استفاده فاقد نم و رطوبت و کپک زدگی باشند و در صورت استفاده از سبزی و میوه به صورت خام، چهار مرحله سالم سازی، شامل پاک کردن، گندزدایی، انگل زدایی و شستشوی نهایی انجام شود.

معاون فنی بهداشت محیط وزارت بهداشت بر استفاده از ظروف یک بار مصرف برپایه گیاهی جهت آب آشامیدنی و بسته بندی مواد غذایی تاکید کرد و گفت: غدای پخته شده بلافاصله پس از طبخ باید مصرف شود.

مهندس غلامی در ادامه با اشاره به فصل سرما و استفاده از وسایل گرمازا در محل برگزاری مراسم مذهبی، بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری از گازگرفتگی و آتش سوزی تأکید کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات